تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

10

دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور ابلاغ شد

  • کد خبر : 709
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور ابلاغ شد

تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی محرم ۱۴۰۰ معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور ابلاغ شد. حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: مراسم عزاداری در سراسر کشور باید با رعایت کامل شرایط ابلاغی همچون فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و […]

تشریح دستورالعمل‌های بهداشتی محرم ۱۴۰۰

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: مراسم عزاداری در سراسر کشور باید با رعایت کامل شرایط ابلاغی همچون فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و ضدعفونی محل برگزاری قبل، حین و بعد از مراسم، برگزار شود.
وی با اشاره به‌اینکه مراسم باید در فضای باز برگزار شود بیان کرد: در دستورالعمل ابلاغی، مکان‌هایی که ارتفاع سقف آن‌ها بالاتر از شش متر باشد جزو مکان‌های باز محسوب شده به شرط اینکه ورودی و خروجی‌های متعدد و سیستم تهویه هوای مناسبی داشته باشد.
حجت الاسلام عزت‌زمانی تاکید کرد: برگزارکنندگان مراسم باید در مکان‌های باز، یک سوم ظرفیت و در مکان‌های مسقف، یک چهارم ظرفیت را پذیرش کنند و فاصله‌گذاری از هر طرف دو متر را رعایت کنند.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به برپایی دسته‌های عزاداری در محرم امسال اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل، برپایی دسته عزا با فاصله مناسب بین افراد و به صورت حرکت محلی و محدود بلامانع است.
حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی افزود: هیئت‌های مذهبی امسال می‌توانند از طَبل و سَنج استفاده کنند به شرط اینکه وسایل در اختیار یک شخص باشد و از جا به جایی آن بین افراد متعدد جلوگیری شود و در صورت جا به جایی، حتما وسایل ضدعفونی شود.
وی به موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی هیئت‌های مذهبی اشاره و عنوان کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی هیئت‌ها پارسال به دلیل دعوت عمومی و جلوگیری از گسترش ویروس ممنوع بود، اما امسال تبلیغات بلامانع است.
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی با اشاره به توزیع نذورات در هیئت‌های مذهبی گفت: توزیع نذورات مثل پارسال بلامانع، اما باید به صورت غیر متمرکز باشد و پهن کردن سُفره و ایجاد صف برای توزیع آن ممنوع است.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: غذا‌های نذری باید در آشپزخانه‌ها به صورت بهداشتی و با نظارت کارشناسان بهداشت تهیه و توزیع شود.
حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی گفت: باتوجه به اینکه پارسال برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع اعلام شده بود، در دستورالعمل امسال هیئت‌های مذهبی می‌توانند ایستگاه‌ها و موکب‌های فرهنگی و سلامت برپا کنند.
وی با اشاره به اینکه رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی برپایه سه ضلع مردم، هیئت و نهادهای حکومتی استوار است گفت: ضلع اول و اصلی آن مردم شریف و عزیز هستند که باید رعایت کنند؛ اگر مردم رعایت نکنند تمام تلاش‌ها بی اثر خواهد بود و اگر مردم رعایت کنند مراسم به خوبی انجام خواهد شد.
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی افزود: ضلع دوم خود هیئت‌های مذهبی هستند که با برگزاری جلسات متعدد در سراسر کشور، مسئولان هیئت‌ها برای رعایت دستورالعمل ابلاغی توجیه شدند.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: عزاداران حسینی حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با مسئولان برگزاری همکاری لازم را داشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه کم کاری در رعایت نکات بهداشتی، آن را به دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی و یا مراکز بهداشت اطلاع دهند.
حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی حتما از فضا‌های باز شهر و استان خود مثل پادگان‌ها، مدارس، پارک‌ها و بوستان‌ها و … استفاده کنند.
وی به روضه‌های خانگی اشاره کرد و افزود: به دلیل نبود تهویه مناسب و ارتفاع کم سقف منازل توصیه می‌شود که این مجالس به روضه‌های خانوادگی تبدیل شوند تا فقط افراد یک خانواده از این مجلس استفاده کند.
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور مداح یا سخنران برای حضور در مراسم روضه‌های خانوادگی انجام شده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.