تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

32

در سایه‌ی بی توجهی به عرصه و حریم شهر تاریخی دستوا در شهرستان شوشتر؛ حریم ۴ اثر از خوزستان تا پایان دولت تصویب و ابلاغ می‌شود.

  • کد خبر : 455
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
در سایه‌ی بی توجهی به عرصه و حریم شهر تاریخی دستوا در شهرستان شوشتر؛ حریم ۴ اثر از خوزستان تا پایان دولت تصویب و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل دفتر ثبت‌آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد حریم ۴ اثر از خوزستان تا پایان دولت تصویب و ابلاغ می‌شود. با هدف بررسی موانع و مشکلات چند محوطه باستانی در خوزستان، مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی طی سفر به خوزستان به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری […]

مدیرکل دفتر ثبت‌آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد

حریم ۴ اثر از خوزستان تا پایان دولت تصویب و ابلاغ می‌شود.

با هدف بررسی موانع و مشکلات چند محوطه باستانی در خوزستان، مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی طی سفر به خوزستان به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان، از این آثار و محوطه‌ها بازدید میدانی کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، به منظور تطبیق عرصه و حرائم چند اثر تاریخی در شهرستان‌های رامهرمز و ایذه، دکتر پورعلی به همراه سیدحکمت‌الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی او، از این آثار دیدن کردند.

پورعلی در جریان این بازدید که ۲۲ خردادماه ۱۴۰۰ انجام شد، اظهار کرد: در راستای جلسه‌ای که بزودی در شورای حریم کشور در پیش داریم، مقرر شد چند اثر ارزشمند در خوزستان پیش از آغاز این نشست بررسی نهایی شوند که به همین منظور، بازدید میدانی‌ای از محوطه تاریخی جوبجی در رامهرمز، عمارت موسوم به اتابکان، کول‌فرح و اشکفت‌سلمان در ایذه انجام دادیم.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی افزود: حریم محوطه کول‌فرح ایذه تصویب شده و در حال طی شدن مراحل ابلاغ در وزارت است. همچنین  تلاش داریم تا روز دوشنبه چهار اثر دیگر را به جمع‌بندی نهایی برسانیم که تا پایان دولت حرائم این آثار نیز تصویب و ابلاغ شوند.

همچنین احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی خوزستان نیز بیان کرد: پیش از این، با نظر مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه عرصه و حرائم چند محوطه تاریخی در خوزستان تصویب شد و مراحل ابلاغ آن‌ها در حال نهایی شدن هستند.

معاون میراث‌فرهنگی خوزستان افزود: همچنین دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ درجلسه‌ای به همین منظور تعیین عرصه و حریم عمارت موسوم به اتابکان و اشکفت‌سلمان نهایی خواهند شد. همچنین مراحل نهایی تعیین عرصه و حریم محوطه کول‌فرح ایذه انجام گرفت و به زودی به استانداری خوزستان ارسال خواهد شد.

درپایان نکته مهمی که ظاهرا از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان به آن توجه نشد این موضوع بود که؛
امیدوار بودیم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان به موضوع عرصه و حریم شهر تاریخی دستوا در شهرستان شوشتر نیز ورود می‌کردند.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.