تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445

اطلاعیه ها

امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت مجتبی یوسفی: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس حوزه انتخابیه اهواز اختصاص یافت/بهره‌برداری از ۲۰ مدرسه در نواحی چهارگانه شهرستان اهواز سیدمحمد سادات‌ابراهیمی ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

3

خلیلیان: در مقابل فشارهایی که برای انتصابات وجود دارد ایستادگی می‌کنم و اجازه نخواهم داد افراد ضعیف در پستها به کار گرفته شوند

  • کد خبر : 1541
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۱۲
خلیلیان: در مقابل فشارهایی که برای انتصابات وجود دارد ایستادگی می‌کنم و اجازه نخواهم داد افراد ضعیف در پستها به کار گرفته شوند

استاندار خوزستان: در مقابل فشارهایی که برای انتصابات وجود دارد ایستادگی می‌کنم و اجازه نخواهم داد افراد ضعیف در پستها به کار گرفته شوند. به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان در همایشی که با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با بیان اینکه تا کنون در سطح استانداری […]

استاندار خوزستان: در مقابل فشارهایی که برای انتصابات وجود دارد ایستادگی می‌کنم و اجازه نخواهم داد افراد ضعیف در پستها به کار گرفته شوند.

به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان در همایشی که با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد با بیان اینکه تا کنون در سطح استانداری سه معاونت از پنج معاونت تغییر کرده‌اند افزود: در انتصابات باید از تعجیل پرهیز کنیم و باید هر مدیری که در چهارچوب سیاست های دولت کار می‌کند و انتصابش سیاسی نبوده است به خدمت خود ادامه دهد.

وی گفت: دولت جدید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که در هشت سال قبل از آن کشور در انفعال قرار داشت و تفکر دولت وقت بر این بود که بر اساس برجام شرایط را مدیریت کند که برجام به سرانجام نرسید و شاهد وضعیت فعلی هستیم.

خیلیان افزود: سعی دولت فعلی بر این است تا با فعالیت شبانه روزی و مقابله با رانت و فساد مسیر کشور را با داشته‌هایی مبتنی بر توانایی‌های داخل در چهارچوب اقتصاد مقاومتی پیش ببرد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در عین حال مذاکرات هم در جریان است و اگر این مذاکرات بر مبنای رویکرد انقلابی و عزت ملی به نتیجه برسد موجب هم‌افزایی خواهد شد اما محوریت بر استفاده از توانمندی‌های درون کشور است.

وی با اشاره به اینکه برای شروع کار در استان باید نیروهای کارآمد و توانمند را شناسایی می‌کردیم گفت: در دوره‌ای که وزیر جهاد کشاورزی بودم تغییرات مدیریتی را اصل نمی‌دانستم بلکه انجام صحیح امور برایم محوریت داشت.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه انتصابات مدیران در استانداری در حال انجام است اظهار داشت: تغییر مدیران دستگاه‌ها با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: مدیران نباید به صندلی‌های خود دلبستگی داشته باشند چون این امر منجر به کرنش آنها در برابر دیگران برای حفظ صندلی می‌شود.

خلیلیان گفت: در اوایل کار با بحران‌های کارگری دست به گریبان بودیم که مهمترین این بحرانها در شرکت نیشکر هفت تپه بود که ابعاد ملی و حتی بین المللی پیدا کرده بود و می‌بایست در یک فضای آرام این بحران‌ها را مدیریت می‌کردیم که خوشبختانه با مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با رییس جمهور و اعضای کابینه پیشنهاد ما برای الحاق شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد موافقت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: همان روز اول مقدمات کار انجام گرفت و اعضای هیات مدیره تعیین شدند و خوشبختانه اوضاع این شرکت در حال سامان گرفتن است و این نشان دهنده این است که مشکلات استان قابل حل می‌باشد.

وی افزود: از دیگر مشکلات استان مطالبات کارگران شهرداری‌ها در برخی شهرها بود که بخشی از معوقات آنها پرداخت شده و بخش دیگری هم پرداخت می‌شود که از جمله در سوسنگرد که کارگران شهرداری ۶ ماه حقوق نگرفته بودند مشکلشان تا حدودی حل شد.

خلیلیان با اشاره به اینکه امسال دچار خشکسالی هستیم گفت: دولت گذشته به صورت غیرکارشناسی برای تولید برق، آب پشت سدها را رهاسازی کرد که ما ناچار به تغییر الگوی کشت در پاییز شدیم تا شرایط را مدیریت کنیم و به جز یکی ۲ نقطه در انتهای حوضه کرخه مشکل خاصی در حال حاضر وجود ندارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: یک برنامه ۲ساله برای توسعه استان تدوین کردیم که در مراحل تصویب در دولت قرار دارد و البته مصوبات سفر ریاست جمهوری را نیز تدوین کردیم که ابتدا با حضور معاون اجرایی و سایر وزیران و در مرحله بعد با حضور معاون اول رییس جمهور مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد ۱۵۰ هزار شغل به تصویب رسید.

وی گفت: خوزستان وضعیت مناسبی از لحاظ زیرساختها ندارد و بیشتر زیرساختهای آن دچار مشکلات عدیده‌ای می‌باشد و این وضعیت در حالی است که بیشترین اعتبارات عمرانی کشور تاکنون به این استان اختصاص یافته اما مشکلات آن برطرف نشده که این امر نیاز به آسیب‌شناسی جدی دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه راهبرد مدیریت استان برای رفع مشکلات موجود در سه سطح تعیین شده است گفت: یکی از این راهبردها واقعیت‌های میدانی و حضور در صحنه است که تا امروز ۱۲ سفر شهرستانی انجام گرفته و در حوزه فاضلاب بیش از ۱۰ جلسه و ۱۰ بازدید میدانی از پروژه‌های استان صورت گرفته و ۱۰۰ جبهه کاری در اهواز ایجاد شده و نقاط فوق بحرانی به گونه‌ای حل شد که در راستای طرح میان مدت طرح جامع فاضلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه از پیگیری مشکلات فرهنگی در خوزستان غافل هستیم گفت: برخی صاحبان سیاسی و پیمانکاران باعث ایجاد فساد می‌شوند و باید جلوی این ارتباطات را گرفت.

خلیلیان بیان کرد: ماهشهر با داشتن ۲۲ مجتمع پتروشیمی دچار معضل بیکاری است و باید نظارت را بر این شرایط بیشتر نمود، یک بخشنامه چهار ماده‌ای به کارخانجات ابلاغ شد که یکی از بخشنامه‌ها جذب نیروی بومی در منطقه است، بخشنامه دیگر انجام گردش مالی و پرداخت مالیات این شرکت‌ها در استان است.

استاندار خوزستان در خصوص حق مسوولیتهای اجتماعی وزارت نفت در خوزستان هم گفت: در یکی از مصوبات حق مسئولیت‌های وزارت نفت مطرح شد که خوشبختانه وزیر نفت پذیرفت ۷۰ هزار میلیارد ریال در اختیار استان خوزستان قرار دهد که این کار سخت با همکاری وزارت نفت انجام شد و بخش اول آن در حال اجرا است.

وی در خصوص وضعیت آب در استان خوزستان نیز گفت: یک‌ سوم آب کشور از خوزستان عبور می‌کند اما با این وجود تراز برخی سدهای استان خوزستان منفی شده است به همین دلیل تغییر الگوی کشت صورت گرفته است.

خلیلیان در خصوص وضعیت آب آشامیدنی مناطق مختلف استان گفت: برخی از مردم ساکن در شهرهای جنوب و حاشیه رودخانه‌های کارون، مارون و کرخه از آب شور استفاده می‌کنند و مجبوریم از دستگاه‌های آب شیرین‌کن برای آنان استفاده کنیم که تلاش می‌کنیم این مشکل در آینده رفع شود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به پروژه مترو در اهواز اظهار داشت: برای مترو به دنبال رای دادگاه هستیم تا کار را دنبال کنیم تا حداقل فاز اول مترو را افتتاح کنیم.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=1541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.