تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

3

شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

  • کد خبر : 2276
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

معاون قوه قضاییه: تخلفات در ستادهای انتخاباتی، مسئولیت کیفری نامزدها را در پی دارد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به قانون جدید انتخابات گفت: به موجب قانون جدید چنانچه در ستادهای انتخاباتی تخلفی صورت گیرد و به عنوان جرم و تخلف محسوب شود، علاوه بر کسانی که مرتکب تخلف […]

معاون قوه قضاییه:
تخلفات در ستادهای انتخاباتی، مسئولیت کیفری نامزدها را در پی دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به قانون جدید انتخابات گفت: به موجب قانون جدید چنانچه در ستادهای انتخاباتی تخلفی صورت گیرد و به عنوان جرم و تخلف محسوب شود، علاوه بر کسانی که مرتکب تخلف شده‌اند، نامزدها نیز دارای مسئولیت کیفری هستند.

به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه؛
اصغر جهانگیر بر لزوم شفافیت مالی نامزدهای انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید و مسئولیت کیفری نامزدها گفت: در مورد فعالیت‌های ستادهای نامزدها این نکته مهم است که علاوه بر اینکه کسانی که در ستادها فعالیت می‌کنند، مسئولیت دارند به موجب قانون جدید نامزدها نیز مسئولیت کیفری دارند؛ از این رو چنانچه در این ستادها تخلفی صورت گیرد و شرایطی باشد که به نوعی به عنوان جرم و تخلف محسوب شود علاوه بر کسانی که مرتکب تخلف شده‌اند نامزدها نیز دارای مسئولیت کیفری هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در مورد جرایم پیش از انتخابات، افزود: معمولا این جرایم به تبلیغات زودهنگام برمی‌گردد و بخشی به فضای مجازی و تخریب نامزدهای احتمالی است که این امور ممکن است فضایی را فراهم کند که یک رقابت سالم را زیر سوال ببرد؛ از این رو برای اینکه یک حضور پرشور همراه با صیانت از آرای مردم و عدالت انتخاباتی را بتوانیم به درستی تبیین کنیم، ستادها در راستای قانون جدید تشکیل شد و ظرفیت‌های قانون جدید فرصت‌های خوبی برای حمایت از آرای مردم فراهم کرد.

جهانگیر گفت: ستادهای رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی به دلیل پیشگیری و پیش بینی شرایط برای آگاه سازی نامزدها و طرفدارانشان در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف در راستای اجرای قانون فعال شدند تا بتوانیم هم یک فضای رقابتی سالم برای مردم فراهم کنیم و هم‌ اینکه از پرونده سازی‌های زود هنگام تخریب و نشر اکاذیب و سایر اقداماتی که ممکن است در این مورد ایجاد شود، جلوگیری کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه یادآور شد: ستاد مرکزی رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی برای انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شهریور امسال پیرو بخشنامه ریاست قوه قضاییه آغاز به کار کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه ادامه داد: ستاد مرکزی تا امروز، سه جلسه برگزار کرده است و مصوباتی را نیز داشته که آنها را به استان‌ها اعلام کرده است همچنین به طور کلی در استان‌ها در طول سه ماه گذشته ۶۱ جلسه برگزار شده که نزدیک به ۳۰۰ مصوبه داشته است در شهرستان‌ها نیز بیش از ۳۰۰ جلسه برگزار شده که بیش از ۱۲۰۰ مصوبه داشته است.
جهانگیر، پیشگیری از جرایم حوزه انتخاباتی در این ستادها را سه مرحله دانست و گفت: مرحله اول پیشگیری از جرایم و تخلفات پیش از انتخابات، مرحله دوم تخلفات حین انتخابات و در مرحله سوم جرایم و تخلفات پس از برگزاری انتخابات است.
وی با اشاره به فعالیت ستاد مرکزی رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، گفت: از جمله مصوبات ستاد این بود که ۲ کمیته تخصصی ذیل ستاد مرکزی تشکیل شود، یک کمیته تخصصی رصد جرایم و تخلفات فضای مجازی به صورت تخصصی توسط نمایندگان دستگاه‌های عضو تشکیل شد که زیر نظر معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت مستمر تخلفات فضای مجازی را رصد کنند و گزارش دهند که به موقع پیش‌بینی و پیشگیری لازم در این حوزه صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه ادامه داد: کمیته تخصصی دوم، کمیته تخصصی تبادل اطلاعاتی است؛ از این منظر که ما بتوانیم همه امورات مربوط به انتخابات را به موقع به مردم و به نامزدها و هم فعالیت‌هایی که در این حوزه دارند، اطلاع رسانی کنیم.

جهانگیر گفت: همان گونه که در بخشنامه ریاست قوه قضاییه تاکید شده است، ستاد جلسات مستمر خود را از سه ماه گذشته آغاز کرده است و تا قبل از انتخابات و حتی بعد از انتخابات این ستاد فعالیت خود را دنبال خواهد کرد و با رصد مستمر تلاش می‌کند آسیب‌های انتخاباتی را با بررسی سوابق آن اجازه تکرار ندهد و همین اینکه از تخلفات و جرایم احتمالی جلوگیری کند.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=2276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.