تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445

اطلاعیه ها

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت

6

انهدام باند ۱۰۲ نفره کارچاق‌کنی پرونده‌های ثبتی

  • کد خبر : 756
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
انهدام باند ۱۰۲ نفره کارچاق‌کنی پرونده‌های ثبتی

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرد: انهدام باند ۱۰۲ نفره کارچاق‌کنی پرونده‌های ثبتی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از شناسایی و انهدام یک باند ۱۰۲ نفره در استان تهران خبر داد که با اخذ رشوه اقدام به اعمال نفوذ و کارچاق‌کنی در پرونده‌های ثبتی می‌کردند. به گزارش روز دوشنبه از […]

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرد:
انهدام باند ۱۰۲ نفره کارچاق‌کنی پرونده‌های ثبتی

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از شناسایی و انهدام یک باند ۱۰۲ نفره در استان تهران خبر داد که با اخذ رشوه اقدام به اعمال نفوذ و کارچاق‌کنی در پرونده‌های ثبتی می‌کردند.

به گزارش روز دوشنبه از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عبداللهی در نشست شورای عالی قوه قضاییه که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، افزود: در جریان برخورد با این باند، ۲۳ کارمند سازمان ثبت اسناد و املاک، ۷۰ وکیل و ۹ کارچاق کن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

وی از انهدام یک باند هفت نفره ارتشاء شامل چهار وکیل و سه کارمند در استان تهران خبر داد و گفت: باند پولشویی و برداشت غیرقانونی از حساب‌های بانکی مردم در روزهای اخیر شناسایی و با آنها برخورد شده است.

عبداللهی با اشاره به گزارش هفته گذشته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره کلاهبرداری با جعل عنوان سامانه «ثنا» ی قوه قضاییه، از شناسایی و برخورد با یک باند کلاهبرداری در استان زنجان خبر داد که با ارسال پیامک جعلی با عنوان سامانه «ثنا» اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی از پیگیری دو دستور رئیس قوه قضائیه درباره گرانی‌ها و علل معطلی مردم در ادارات پرداخته و گفت: در پی دستور رئیس دستگاه قضا، تاکنون ۲۹۷ حکم بازرسی در این زمینه صادر شده و ۵۹۵ بازرس در کل کشور هزار و ۱۳۷ مورد بازرسی سرزده انجام داده‌اند و ۱۵۲۵ مورد تذکر اصلاحی ارائه شده و ۳۰۴۶ آسیب هم شناسایی شده است.

عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات نیز در این نشست با اشاره به فعالیت سامانه نوبت دهی الکترونیکی قوه قضاییه گفت: از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط ماهانه یک میلیون نوبت الکترونیک برای مراجعان به مراجع قضایی صادر شده است.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه درباره بررسی پرونده های مُسن موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریتی قوه قضائیه، امکان بررسی برخط تعداد پرونده‌های موجود در هر شعبه و سابقه و روند سیدگی به آنها فراهم شده که مدیران بخش‌های مختلف قضایی می‌توانند به بهترین نحو از آن بهره برداری کنند.

همچنین، با توجه به اینکه تحول در دستگاه صرفا از طریق به کارگیری نیروهای انسانی کارآمد و پویا شکل می‌گیرد، دستور کار جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه نیز برای دومین هفته پیاپی به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه به موضوع «بررسی مشکلات کارکنان دستگاه قضا و راهکارهای برطرف کردن آنها» اختصاص داشت که اعضای شورای عالی قوه قضاییه در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص طی روزهای آتی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.