تاریخ : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

5

ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود

  • کد خبر : 725
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۴
ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای: ضرر فساد در عدلیه متوجه کل نظام و اسلام است رئیس قوه قضائیه گفت: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود. به نقل از مرکز رسانه […]

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای:
ضرر فساد در عدلیه متوجه کل نظام و اسلام است

رئیس قوه قضائیه گفت: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح امروز همزمان با روز حفاظت و اطلاعاتِ دستگاه قضا حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌و‌هفتمین روز مسئولیت خود در مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه حضور یافت.

اژه‌ای در این دیدار که مدیران مرکز، رؤسای کل و مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان‌ها نیز به صورت ویدئوکنفرانسی در آن حضور داشتند، ضمن بیان توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه گفت:
مأموریت‌های مرکز حفاظت و اطلاعات مهم، سنگین و اثرگذار است و لازم است با یک نگاه ویژه به این مرکز نگریسته شود.

اژه‌ای مبنای کار مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را طبیب‌گونه، خیرخواهانه، قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، به‌هنگام و به‌روز دانست و در همین زمینه تاکید کرد که اگر هر کدام از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد، هدف صیانت از دستگاه قضائی محقق نخواهد شد.

رئیس دستگاه قضا افزود: تنزّه و رعایت تقوا در قوه قضائیه همانگونه که مردم انتظار دارند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است و متقابلاً مرکز و دستگاهی که می‌خواهد از قوه قضائیه صیانت کند باید به مراتب از تنزه و تقوای بیشتری برخوردار باشد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله جدی با فساد و تخلفات در درون قوه قضائیه، اظهار کرد: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست؛ بلکه متوجه نظام و اسلام است.

رئیس دستگاه قضا در همین زمینه تاکید کرد: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضائی خدشه‌دار نشود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه را باید جدی بگیرید، بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی در داخل دستگاه قضا فاسد شد نباید با عواطف برخورد کرد و اغماض داشت و در این موارد نگذاریم دلسوزی بیجا شود.

محسنی اژه‌ای همچنین ضمن تقدیر از عملکرد رئیس، مدیران و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی حقیقتاً دلسوزانه، خیرخواهانه، پدرانه، به قصد اصلاح و با رویکرد پیشگیرانه انجام مسئولیت می‌کند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه طی سخنانی اظهار کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در راستای شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها در دستگاه قضائی کشور، سعی دارد که با پیش‌بینی به موقع، پیشگیری به‌هنگام و اقدام بجا، وظیفه خود را در همه عرصه‌ها بدرستی انجام دهد.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه، بر تأثیرگذاری اقدامات این مرکز در زمینه‌های مبارزه با فساد و ارتقا سلامت دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه امروز بیش از گذشته اقدامات خود را از طریق هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.