تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

5

حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است

  • کد خبر : 613
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است

رئیسی: حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است رییس‌جمهور منتخب با بیان اینکه دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است. به نقل از روابط عمومی دفتر […]

رئیسی: حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است

رییس‌جمهور منتخب با بیان اینکه دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است، گفت: حمایت از مظلومان و مقابله با قدرت‌های ظالم مبنای درستی برای همکاری ایران واتیکان است.

به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب،‌ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی «کاردینال پیترو پارولین» نخست وزیر واتیکان، با تبریک عید سعید قربان و با بیان اینکه این عید بعنوان بزرگترین عید مسلمانان برخاسته از اقدام حضرت ابراهیم است، تصریح کرد: می توان عید قربان را بعنوان «روز تعامل میان ادیان ابراهیمی» مبنایی برای رایزنی هم اندیشی و گفت و گو میان ادیان تلقی کرد.
وی با تاکید بر اینکه صیانت و دفاع از حقوق انسان ها پایه و اساس سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد، گفت: معتقدم بر اساس آموزه های ادیان ابراهیمی، ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت های ظالم باشند.
رئیس جمهور منتخب اهمیت رایزنی و گفت و گو میان ادیان ابراهیمی را در راستای ایجاد صلح واقعی و آرامش پایدار در جهان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک حکومت مردم‌سالار دینی از هرگونه تعامل و گفت و گو میان ادیان ابراهیمی بویژه مسیحیت استقبال می کند.
رئیسی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در «حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها»، «دفاع از مردم یمن» و «مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه» و «صیانت از پیروان دین مسیح در عراق»، ریشه در مبانی دینی ما در حمایت از حقوق بشر دارد.
رئیس جمهور منتخب همچنین با اشاره به اینکه مجاهدت های سردار شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و نجات جان مسلمانان و مسیحیان از چنگال تروریست های جنایتکار هیچ گاه از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد، گفت: امروز باید دفاع از حقوق انسان ها محور اصلی همکاری و تعامل میان ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و مسیحیت باشد.
رئیسی، تروریسم و تحریم را دو ابزار قدرت های استکباری برای تحمیل سیاست های ظالمانه توصیف کرد و اظهار داشت: تروریسم و تحریم به مثابه دو تیغ قیچی در «نقض حقوق بشر» و «محو وجود بشر» عمل می کنند و امروز ما پیروان ادیان ابراهیمی وظیفه داریم برای مقابله با آنها با یکدیگر همکاری کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر امروز وجود مقدس حضرت عیسی (ع) و پیامبر خاتم (ص) در میان ما بودند بی تردید در مقابل ظلم و ظالمان ایستادگی می کردند، گفت: راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ظالمان در جای خود نشانده شوند و در این زمینه واتیکان می تواند نقش مهمی ایفا کند.
رئیس جمهور منتخب در این مکالمه تلفنی همچنین از تبریک و آرزوی موفقیت نخست وزیر واتیکان قدردانی کرد.
کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان نیز در تماس تلفنی خود با تبریک و آرزوی موفقیت برای  رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم در دوره مسئولیت شما، شاهد بهبود و توسعه روابط دوستانه و سازنده تهران و واتیکان باشیم.
نخست وزیر واتیکان با استقبال از سخنان  رئیسی در خصوص ضرورت تعامل و گفت و گوی سازنده میان ادیان ابراهیمی، اظهارداشت: امروز برای ایجاد صلح و ثبات در جهان وظیفه مهمی بر عهده ما قرار دارد تا با همکاری یکدیگر فضای صلح آمیزی را در جهان شاهد باشیم.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.