تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445

اطلاعیه ها

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت

9

تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد

  • کد خبر : 490
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد

خضریان: تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دوران ۸ ساله مدیریت «بیژن زنگنه» در مجلس کلید خورد. علی خضریان از ارائه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در دوران هشت […]

خضریان:

تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد

نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دوران ۸ ساله مدیریت «بیژن زنگنه» در مجلس کلید خورد.

علی خضریان از ارائه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در دوران هشت ساله مدیریت بیژن زنگنه در مجلس خبر داد.
وی در این باره گفت: صنعت هیدروکربوری در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این عرصه با در اختیار داشتن جایگاه نخست تجمیعی منابع نفت و گاز و همچنین ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌ انسانی متخصص در بخش‌های مختلف این صنعت بسیار ویژه است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ناکارآمدی‌ها و اهمال‌های مدیریتی تاسف برانگیز در وزارت نفت که منجر به خسارات جبران ناپذیر فراوان به اقتصاد کشور گردیده، طرح تحقیق و تفحص از این مجموعه تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در این طرح تحقیق و تفحص به دنبال این هستیم تا پاسخی برای ۱۵ سوال و ابهام در مدیریت زنگنه در وزارت نفت پیدا کنیم.

محورهای این تحقیق و تفحص به شرح زیر است:
۱- علت اهمال، قصور و ترک فعل در توسعه برخی میادین مشترک با عدم‌النفع و خسارت فراوان چند ده میلیارد دلاری (چند صد هزار میلیارد تومانی) چیست؟
۲- دلایل عدم توفیق در دیپلماسی انرژی و عدم پیگیری و عقد قراردادهای نفتی و گازی در عرصه بین‌الملل و منطقه با توجه به خسارات فراوان مالی و پولی برای کشور چه بوده است؟
۳- علت شتابزدگی در واگذاری بلاوجه بسته‌های نفتی EPD و EPC و عدم رعایت اولویت توسعه میادین مشترک نفتی و گازی و لحاظ صلاح و صرفه کشور با توجه به تکلیف قوانین بالا دستی چیست؟
۴- اجرای طرح‌های پتروشیمی فاقد زنجیره لازم و تخصیص خوراک به طرح‌های غیراولویت‌دار در مناطق فاقد سند توسعه و آمایش سرزمین با چه توجیهی انجام می‌پذیرد؟
۵- علت حذف سهمیه‌بندی سوخت و حذف کارت سوخت و وارد آوردن خسارات فراوان مالی و پولی به نظام اقتصادی کشور چه بوده است؟
۶- علت پافشاری بر شیوه نامه دستوری O&M و عدم التزام به شرایط آن و فلج‌سازی تولید بر چه مبنایی صورت می‌گیرد؟
۷- دستاوردهای طرح‌های پژوهشی با هزینه‌های گزاف چه بوده و تشکیل شتابزده پارک‌های نوآوری و شکوفایی و تعجیل در واگذاری‌ها به روش BOO با چه هدفی دنبال می‌شود؟
۸- دلایل اهمال و عدم اهتمام در صدور خدمات فنی و مهندسی در عرصه بین‌الملل و منطقه چیست؟
۹- علت تغییرات ساختاری در سازمان وزارت نفت بدون مطالعه و پشتوانه علمی چه توجیهی دارد؟
۱۰- بکارگیری و استخدام نیرو در وزارتخانه بر چه مبنایی صورت گرفته است؟
۱۱- علت حذف شتابزده و غیر کارشناسی و بدون مطالعه چندین هزار سمت در وزارت نفت با توجه به آینده روشن صنعت نفت و گاز در تولید صیانتی حداکثری و نیاز مبرم به وجود نیروهای متخصص و تکنسین چه بوده است؟
۱۲- علی‌رغم گذشت ۸ سال از وزارت جناب زنگنه و در راستای کاهش خام فروشی چرا هیچ‌گونه ظرفیت پالایشی جدید احداث نشده است؟
۱۳- با توجه به سپری شدن روزهای پایانی عمر دولت تدبیر و امید علت انعقاد شتابزده قراردادهای نفتی و گازی چیست؟
۱۴- با توجه به فرسوده بودن تاسیسات نفتی و گازی علت متوقف شدن پروژه‌های مربوطه در مناطق نفت‌خیز جنوب و فلات قاره چه بوده است؟
۱۵- نحوه و چگونگی عملکرد در صندوق بازنشستگی صنعت نفت کشور شفاف شود.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.