تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

2

منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی

  • کد خبر : 2307
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی

منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارایه امکانات، خدمات و اشتغال را راهکار جلوگیری مهاجرت از خوزستان عنوان کرد و گفت: همچنین در محدوده این حوزه انتخابیه، […]

منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛
اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی

منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارایه امکانات، خدمات و اشتغال را راهکار جلوگیری مهاجرت از خوزستان عنوان کرد و گفت: همچنین در محدوده این حوزه انتخابیه، وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر باتوجه به گلایه های مردمی،نیازمند ساماندهی فوری دارد که از جهت مسئولیت نظارتی این موضوع از طریق وزارت بهداشت، پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا اهواز بیان کرد: بخشی از دلایل مهاجرت مردم از خوزستان به دلیل نبود تولید شغل در خوزستان است؛ درحالی که این استان از منابع انرژی مهمی از جمله نفت و گاز و همچنین زمین‌های حاصلخیز برخوردار است.
وی راهکار جلوگیری از مهاجرت را تولید همراه با اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌هایی عظیمی که در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و صنایع تبدیلی وجود دارد به نحو شایسته استفاده کرد چراکه زیرساخت‌های لازم از جمله آب، زمین، برق، نفت و گاز در خوزستان وجود دارد و این موارد زیر ساخت و پیش شرط تولید شغل است.
منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کردن امکانات با کیفیت آموزشی، بهداشتی، خدماتی و رفاهی برای مردم خوزستان را ضروری دانست و اظهارکرد: اگر شاخص‌های حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی، رفاهی و گردشگری، و حمل و نقل بهبود یابند مهاجرت از خوزستان کمتر می‌شود.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت مردم خوزستان نیازمند عزم جدی و همگانی همه قوا و مسئولان امر است که ارائه نظرات و راهکارهای قابل اجرا از سوی فرهیختگان و دانشگاهیان در این زمینه تاثیرگذار است.
وی همچنین ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی در استان خوزستان را موضوعی با اهمیت عنوان کرد و افزود: باید همه تلاش کنیم شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی انگیزه سرمایه گذاری در خوزستان پیدا کند؛ البته این امر نیازمند ارایه مشوق های لازم برای فعالان اقتصادی است.
وی به بخشی از مشکلات اقتصادی موجود کشور اشاره کرد و گفت: برون رفت از این شرایط و ایجاد قدرت اقتصادی خانوارها باید در اولویت دستگاه اجرایی باشد و مجلس جدید نیز به عنوان ریل گذار باید به این موضوع ورود کند، اگر ریل‌گذاری به درستی انجام شود چالش‌ها اقتصادی تا حدودی حل خواهند شد.

مهار تورم از راهبردهای مهم مجلس جدید است
وی یکی از مهمترین راهکارهای بالا بردن ارزش پول ملی را تولید بیان کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری به درستی امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده، تقویت تولید و حمایت از این بخش اقتصادی با محوریت توسعه تجارت خارجی همواره موضوع با اهمیتی است.
منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عدم توجه به تولید را از دلایل پایین آمدن ارزش پول اعلام کرد و گفت: چالش‌های زیادی برای مهار تورم و رشد تولید وجود دارد که باید تجدیدنظرهایی در این حوزه صورت گیرد.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی گفت: علت بخشی از مشکلات موجود گاها سوء مدیریت و گاها تحریم‌های ظالمانه است که موجب کاهش بهره‌وری و افزایش هزینه‌ها شده و باید راهکارهای مناسب و علمی برای آن ارائه کرد.
وی بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل تاکید کرد و گفت: حل مشکل تورم یکی از راهبردهای مجلس جدید است که نیازمند عزم عمومی است و باید مورد توجه دولت، بانک‌ مرکزی، وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای ذیربط قرار گیرد.

منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرچه هزینه تولید بالا رود بهره‌وری و تولید کاهش می‌یابد تصریح کرد: پنج میلیون و پانصدهزار کشاورز داریم که مشکلات زیادی دارند و قیمت گندم به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی آنها مطرح است؛ بنابراین تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه کشاورز بذر، کود و سم مورد نیاز تولید محصول را از بازار آزاد تهیه می‌کند و هزینه های کاشت، داشت و برداشت سرسام آور شده اظهارکرد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۷۵هزار ریال اعلام شده که کشاورزان نسبت به این موضوع بشدت انتقاد دارند و معتقدند قیمت تمام شده برای تولید این محصول بالاتر از این نرخ است.
از اجرای قوانین به شکل سلیقه ای باید جلوگیری کرد
وی یکی از رویه ها و قوانینی که شاید بعضا به صورت سلیقه ای اجرا شود را مربوط به نحوه محاسبه حقابه‌ها کشاورزی دانست گفت: نحوه محاسبه حقابه‌ها در قانون آمده ولی اگر در طول سال به دلیل بارش‌های خوب ،کشاورز فقط یکبار آبیاری کنند مجبور است تمام حقابه را پرداخت کند لذا باید قوانین شفاف باشند تا جای تفسیر به رای برای مجریان وجود نداشته باشد.
منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به تفاوت فاحشی که در مناطق مختلف در خصوص حقابه‌های کشاورزی وجود دارد اشاره و اظهارکرد: اجرای قوانین در برخی مناطق موجب رضایتمندی و در برخی مناطق دیگر انتقاداتی به همراه داشته است.
ضرورت شتاب در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان
حجت الاسلام سادات ابراهیمی بر ضرورت شتاب در تکمیل طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان تاکید کرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۷۵ آغاز شده که تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار آن عملیاتی و مابقی آن اجرا نشده است.
وی اجرای باقی‌مانده این طرح را از جمله برنامه‌های مهم مجلس جدید دانست و گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری یک طرح هوشمندانه، عالمانه و منطبق با شرایط کشور است که با چالش منابع مالی مواجه است.
منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع دولتی توانایی به سرانجام رساندن این طرح را ندارند گفت: اجرای این طرح مهم نیازمند هم‌افزایی بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است که امیدواریم با جلسات خوبی که اخیرا در جهت هم افزایی مجمع نمایندگان استان و خبرگان رهبری ایجاد شده مشکلات مالی این طرح از طریق صندوق ذخیره ارزی رفع شود.
اجرای آزادراه شمال به جنوب نیازمند پیگیری است
حجت الاسلام سادات ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای آزاد راه شمال به جنوب را یکی دیگر از طرح‌هایی دانست که قبلا در مجلس هشتم و نهم مطرح شده است گفت: این آزاد راه قرار است از تهران تا خرم آباد- پلدختر- اندیمشک -دزفول -شوشتر- اهواز- بندر امام خمینی(ره) اجرا شود.
وی با بیان اینکه این طرح توجیه پدافند غیرعامل نیز دارد تاکید کرد: آزادراه شمال به جنوب از جمله طرح‌های بزرگی است که برای بسیاری از شهرهای کشور از جمله استان خوزستان تحول اقتصادی ایجاد خواهد کرد.
وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیاز به ساماندهی دارد
منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل بهداشت و درمان شوشتر نیز گفت: سنگ بنای حل مشکلات بهداشتی و درمانی شوشتر با ارتقای شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دانشکده علوم پزشکی در ادوار گذشته انجام شد تا ضمن تاسیس دانشکده سایر رشته‌ها نیز توسعه یابند ولی نه تنها پیشرفتی رشته های جدید پزشکی حاصل نشده بلکه شاهد پسرفت آن نیز بودیم.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی ادامه داد: وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر باتوجه به گلایه های مردمی در خصوص ضعف در رسیدگی سریع و دقیق به بیماران، نیازمند ساماندهی فوردی دارد که از جهت مسئولیت نظارتی این موضوع از طریق وزارت بهداشت، پیگیری خواهد شد.
وی شرایط این دانشکده را تاسف آور بیان کرد و گفت: به گفته دست اندرکاران مربوطه، دانشکده علوم پزشکی شوشتر سه هزار میلیارد ریال بدهی دارد که از طرفی معوقات کارکنان و همچنین پرداخت نشدن بهنگام کارانه پزشکان، گلایه های موجود را تشدید کرده و چالش های جدی برای این دانشکده فراهم کرده است.
منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هدف از ایجاد این دانشکده را رفع مشکلات درمانی مردم منطقه عنوان کرد و گفت: به واسطه شرایط پیش آمده، برای خرید تجهیزات مدرن و پیشرفته، چالش‌های زیادی در این دانشکده وجود دارد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تلاش برای تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شوشتر که از ادوار گذشته شروع شده بود را از جمله اولویت های آینده این شهرستان عنوان کرد و گفت: بهره برداری این مرکز درمانی که بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز راه اندازی نشده با اختصاص منابع مالی لازم، در چهار طبقه تکمیل خواهد شد.
وی یادآورشد: پیگیری راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی گتوند نیز از جمله اولویت هاست چرا که این طرح نیز از ادوار گذشته در دولت های قبلی مصوبه هیات دولت را گرفت و حق مردم گتوند است که داری بیمارستان تامین اجتماعی باشند.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی همچنین ارتقای بیمارستان شهدای تامین اجتماعی شوشتر را نیز ضروری دانست و گفت: این بیمارستان ۳۲ تخته بوده که طی سالهای گذشته فقط ساختمان آن توسعه یافته و تخت بیمارستانی به آن اضافه نشده و نیاز است بخش‌های تخصصی در این بیمارستان راه‌اندازی شوند تا مستمری بگیران از آن استفاده کنند.

تلاش برای حل مشکل آب شرب شوشتر در سال جاری

منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حل مشکل راه‌ها، آب شرب و فضاهای آموزشی به عنوان یکی از ضروری‌ترین مشکلات مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند تاکید کرد و گفت: این شهرستان‌ها که در مجاورت رودخانه کارون قرار دارند نیاز به رسیدگی فوری مسئولان مربوطه در زمینه آب شرب، افت فشار آب و بهبود شبکه فاضلاب دارند.
به گفته وی، برای بهبود زیرساخت های لازم در حوزه راه‌ها نیز تلاش می شود از اعتبارات ملی، تملک دارایی، استفاده شود.
حجت الاسلام سادات ابراهیمی در خصوص حل مشکل راه‌های شهرستان گتوند نیز گفت: جاده “صالح شهر” به سمت سه راهی گتوند و همچنین از سمت سه راهی گتوند به سمت منطقه “جنت مکان” تا ورودی گتوند حوادث ترافیکی فراوانی رخ داده که این مسیر باید به مسیر چهاربانده تبدیل شود.
وی همچنین به بخشی از دستاوردهای قابل توجه کشور طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در سطح کلان کشور گرچه چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف وجود ولی پیشرفت‌های قابل توجهی نیز در حوزه های، فناوری نانو، فضا هوا، تولید سلول های بنیادی، افزایش چشمگیر شرکت های دانش بنیان، افزایش چشمگیر دانش پزشکی و پزشکی هسته‌ای حاصل شده که باید به عنوان نقاط مثبت دولت توسط رسانه‌ها بیان شوند.
منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معرفی دستاوردهای نظام به مردم موجب نشاط در بین مردم می‌شود و مسوولان را برای اقدامات بعدی تشویق می‌کند لذا باید در کنار مشکلات، پیشرفت ها و دستاوردهای کشور نیز به درستی بیان شوند.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=2307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.