تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

2

مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه….

  • کد خبر : 2291
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه….

نماینده اهواز در نطقی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه/اختصاص بیش ۷۵۰هزار میلیارد تومان برای یارانه در لایجه بودجه ۱۴۰۳/اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عضو هیأت رئیسه مجلس […]

نماینده اهواز در نطقی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳

لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه/اختصاص بیش ۷۵۰هزار میلیارد تومان برای یارانه در لایجه بودجه ۱۴۰۳/اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل


عضو هیأت رئیسه مجلس واقعی بودن منابع در لایحه بودجه ۱۴۰۳ را یکی از مزیت‌های این لایحه دانست و گفت: حدود ۵۰ همت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت.

مجتبی یوسفی در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در خصوص کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: یکی از موضوعات و مزیت‌های این لایحه مربوط به اجرای اصلاح ساختاری است که ما در برنامه هفتم بر آن تأکید کردیم. در واقع در این لایحه از کسری عملیاتی بودجه جلوگیری شده و منابع واقعی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شریف اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس ادامه داد: دربودجه سال ۱۴۰۲، ۲۹ درصد منابع را به فروش نفت یعنی فروش روزانه ۱٫۵ میلیون بشکه نفت گره زده بودیم، البته باید منابع اجتناب‌ناپذیر دولت برای پرداخت حقوق کارگران و کارمندان پرداخت می‌شد اما به دلیل برخی مشکلات مانند مصرف داخلی امکان صادرات فراهم نشد بنابراین درآمد پیش‌بینی شده محقق نشد، این وضعیت موجب ایجاد کسری بودجه شد که کسری بودجه، تورم و به دنبال عدم انجام پروژه‌های عمرانی و عدم اشتغال‌زایی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مزیت‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ این است که در این لایحه به موضوعات بودجه‌ای پرداخته شده نه اینکه به احکام دائمی ورود شود.

یوسفی با بیان اینکه دولت در این لایحه هزینه‌های جاری خود را کاهش داده، تصریح کرد: هرچند موضوعاتی مانند همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی حقوق معلمان باید در بودجه ۱۴۰۳ مرود توجه قرار گیرد، باید به این نکته توجه کرد که در این بودجه حدود ۵۰ همت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار گرفت، این نخستن بار است که با همراهی دولت و مجلس این اتفاق رخ می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دولت از خود شروع کرده و بیش از ۱۰ درصد از مجموع هزینه‌های جاری خود را کم کرده است و پاداش‌ها و پرداخت‌های نجومی را کم کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این لایحه به سفره مردم توجه شده است، گفت: در این لایحه بیش از ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ها پیش‌بینی شده است، در بودجه ۱۴۰۲ در منابعی که برای تبصره ۱۴ پیش‌بینی شده بود این احتمال وجود داشت که محقق نشود که همین اتفاق نیز رخ داد بنابراین در پرداخت پول گندمکاران با مشکل روبرو شدیم زیرا منابع مربوط به این حوزه را واقعی ندیدیم.

وی اضافه کرد: دولت تراز عملیاتی خود را کاهش و این عدد را از ۴۵۵ همت در بودجه ۱۴۰۲ به ۳۰۵ هزار میلیارد تومان رسانده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره افزایش انتشار اوراق در لایحه گفت: رشد ۳۵ درصدی این موضوع در لایحه مربوط به بازپرداخت ۹۰ درصد اوراق اسلامی است که سررسید آن شده است.

یوسفی با اشاره به پیش‌بینی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل گفت: باید در بررسی جزئیات بودجه به گونه‌ای عمل شود که افزایش حقوق کارمندان به گونه‌ای باشد که بتواند تورم را جبران کند، همچنین مالیات نباید به گونه‌ای افزایش یابد که فشاری به اقشار ضعیف و متوسط و کسب و کار خرد وارد شود بلکه باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=2291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.