تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445

اطلاعیه ها

امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت مجتبی یوسفی: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس حوزه انتخابیه اهواز اختصاص یافت/بهره‌برداری از ۲۰ مدرسه در نواحی چهارگانه شهرستان اهواز سیدمحمد سادات‌ابراهیمی ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

5

نظارت نمایندگان اگر منجر به دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شود، حتماً تخلف است و شورای نگهبان حتماً در بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار می‌دهد

  • کد خبر : 1707
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
نظارت نمایندگان اگر منجر به دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شود، حتماً تخلف است و شورای نگهبان حتماً در بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار می‌دهد

سخنگوی شورای نگهبان: نمایندگان نمی توانند در عزل و نصب ها دخالت کنند نظارت نمایندگان اگر منجر به دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شود، حتماً تخلف است و شورای نگهبان حتماً در بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار می‌دهد. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز شنبه (۲۳ بهمن) […]

سخنگوی شورای نگهبان:
نمایندگان نمی توانند در عزل و نصب ها دخالت کنند

نظارت نمایندگان اگر منجر به دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شود، حتماً تخلف است و شورای نگهبان حتماً در بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار می‌دهد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز شنبه (۲۳ بهمن) در محل شورای نگهبان برگزار شد، با اشاره به بررسی طرح‌های مختلف در شورای نگهبان، گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان جزو طرح‌های خوب مجلس است. شورای نگهبان ایرادات و ابهاماتی به این طرح وارد کرد که نظرات شورای نگهبان در این باره در جهت تقویت این مصوبه است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان طی جلسات مختلف مصوبه مجلس درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان را بررسی و ابهاماتی را به این لایحه وارد کرد و مجلس باید این ایرادات را رفع کند.

طحان نظیف، گفت: در لایحه رتبه بندی معلمان ابهاماتی وجود دارد که اگر روشن شود، به نفع فرهنگیان و معلمان است تا در اجرا با مشکلی مواجه نباشد.

وی ادامه داد: لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چند بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد داشته است و هنوز هم یکسری ابهامات و مغایرت با قانون اساسی دارد که باید مرتفع شود.

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: اصلاحیه یکی از بندهای قانون بودجه ۱۴۰۰ که به نفع تولیدکنندگان آجر و کوره‌های آجرپزی است، از سوی شورای نگهبان تایید شد که امیدواریم این اقدام در قیمت تمام شده مسکن هم تاثیر بگذارد.

طحان نظیف بیان کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان هم در شورای نگهبان بررسی شد که دو ابهام داشت و باید برطرف شود.

وی افزود: اخیراً نامه‌ای از هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت کردیم که بر اساس آن یکسری ایرادات به مصوبه مجلس درباره طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار وارد شده است. ما این موارد را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم. به محض اینکه مجلس این ایرادات را برطرف کند، شورای نگهبان مصوبه مجلس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: کمیسیون شوراهای مجلس در حال بررسی طرح‌های اصلاح قانون انتخابات است. ما حاضریم تجارب شورای نگهبان را در اختیار آنان قرار دهیم تا قوانین انتخابات به بهترین شکل اصلاح شود.

وی ادامه داد: اصلاح ثبت‌نام‌ها، انواع تخلفات و تبلیغات و نقش آفرینی احزاب از جمله مسائلی است که باید در قانون انتخابات لحاظ شود. به دنبال اصلاحات جامع قانون انتخابات هستیم. طبیعتاً باید اصلاح چنین مصوباتی از مجلس شروع شود.

وی درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات، گفت: اصلاح قانون انتخابات موضوعی است که بارها ما در شورای نگهبان بر آن تاکید کردیم. قوانین انتخاباتی ما نیازمند اصلاحات جامع و جدی است و باید بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات باشد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی خودرو، اظهار داشت: ابهاماتی ما به این مصوبه داشتیم که در نهایت رفع شد. هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم یکسری ایرادات به این طرح گرفته است و باید رفع شود.

وی افزود: شورای نگهبان نسبت به این مصوبه ایراد و ابهام و اشکالی ندارد. هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در نهایت به شورای نگهبان اعلام کند که آیا مجلس ایرادات مورد نظر آنان را مرتفع کرده است یا خیر.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: نمایندگان مجلس بیشترین ارتباط را با مردم دارند. مراجعات زیادی به آنان می‌شود. نمایندگان بر اساس قانون باید نظارت و قانون‌گذاری کنند. آنان منعی برای نظارت ندارند اما نباید در امور قوای دیگر دخالت کنند.

وی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری نمایندگان نباید در انتصابات دخالت داشته باشند. اگر واقعاً نمایندگان در انتصابات دولتی دخالت داشته باشند، حتماً شورای نگهبان این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد.

طحان نظیف تاکید کرد: نظارت نمایندگان اگر منجر به دخالت آنها در عزل و نصب‌ها شود، حتماً تخلف است و شورای نگهبان حتماً در بررسی صلاحیت‌ها آن را مدنظر قرار می‌دهد. مجدداً می‌گویم که نظارت با دخالت فرق دارد. سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق قانونی نمایندگان است و می‌توانند از این اختیارات استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=1707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.