تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445

اطلاعیه ها

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت

8

موج انتقادهای نمایندگان مجلس در واکنش به واگذاری و تهاتر ساختمانی در منطقه آزاد اروند با ساختمانی در تهران

  • کد خبر : 1589
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
موج انتقادهای نمایندگان مجلس در واکنش به واگذاری و تهاتر ساختمانی در منطقه آزاد اروند با ساختمانی در تهران

موج انتقادهای نمایندگان مجلس در واکنش به واگذاری آزمایشگاه منطقه آزاد اروند نمایندگان مردم در مجلس: دبیرخانه مناطق آزاد باید بداند نمیتواند چوب حراج به ساختمان‌ها و اموال مردم بزند و نماینده‌های مردم، تماشاچی باشند! به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که ساختمان آزمایشگاه […]

موج انتقادهای نمایندگان مجلس در واکنش به واگذاری آزمایشگاه منطقه آزاد اروند

نمایندگان مردم در مجلس: دبیرخانه مناطق آزاد باید بداند نمیتواند چوب حراج به ساختمان‌ها و اموال مردم بزند و نماینده‌های مردم، تماشاچی باشند!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که ساختمان آزمایشگاه سازمان غذا و دارو به پردیس تربیت مدرس با اجازه کی و با کدام منطق واگذاری است؟ گفت: ما بعنوان نماینده‌های مردم با این کار بشدت مخالف هستیم و مخالفت خود را به صراحت به مقامات بالا اعلام کرده و می کنیم.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان با انتقاد از برنامه‌های منطقه آزاد اروند در واگذاری ساختمان‌های این سازمان افزود: بدون هیچ منطق و کار کارشناسی و بصورت احساسی بحث فروش ساختمان فعلی منطقه آزاد اروند را مطرح کردند و قرار است میلیارد‌ها هزینه جدید برای آماده سازی ساختمان رها شده قبلی خود، به این منطقه تحمیل کنند!.

وی خاطرنشان کرد: جدیدا نیز شنیده شده بدون هماهنگی قبلی دبیر شورایعالی مناطق ازاد، بذل و بخشش کرده اند و ساختمان آزمایشگاه سازمان غذا و دارو را به پردیس دانشگاه تربیت مدرس تهران واگذار کرده اند!.
ما مخالف توسعه مراکز آموزشی در آبادان نیستیم، اما چرا با داشته‌های ما و واگذاری ساختمان‌های این و آن این اتفاق باید بیفتد!.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: ساختمان فعلی منطقه ازاد اروند را نیز قرار است به بهانه ایجاد مرکز بین المللی به دانشگاه آزاد بدهند که فاقد توجیه عقلی و منطقی است مگر چقدر امکان جذب دانشجوی خارجی وجود دارد که ساختمان با این وسعت را به آن اختصاص می دهند؟!

مولوی تاکید کرد: تمام این اقدامات صرفا یک تصمیمات احساسی و فاقد پشتوانه منطقی و عقلی است و قطعا ما در مقابل این تصمیمات نادرست خواهیم ایستاد.

وی یادآور شد: سعید محمد در روز‌های اخر حضور خود در قرارگاه خاتم، به بهانه عمران و آسفالت معابر تفاهم نامه گرفتن زمین‌های مهم آبادان و خرمشهر در مقابل این کار را بست، اما جدیدا که خود دبیر شورایعالی مناطق آزاد شد از این اقدام منطقه ازاد گلایه می کند که چگونه زمین‌های بکر شهر‌ها را به حراج گذاشتند!.

نماینده مردم آبادان خاطرنشان کرد: ما به مردم قول می دهیم از تمام ظرفیت‌ها و ابزار قانونی خود برای مقابله با این تصمیمات غلط استفاده کنیم و در برابر این روند نادرست  با قدرت می ایستیم.

مختار دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم با طرح این پرسش که آیا تهاتر کردن ساختمان منطقه ازاد اروند با ساختمانی در تهران خدمت به مردم آبادان است؟! گفت: چه کسی به شما اجازه داده است اموال مردم آبادان و خرمشهر را به حراج بگذارید؟! مگر مشکل مردم آبادان و خرمشهر افزایش ظرفیت دانشگاه هاست مگر ظرفیت خالی دانشگاه‌های موجود را نمیبینید؟! وزیر اقتصاد باید در صحن علنی مجلس پاسخگوی این اقدامات عجیب و غریب باشد.

جلیل مختار با انتقاد از اقدامات غیر کارشناسی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در واگذاری املاک منطقه آزاد اروند گفت: آقایان می‌آیند ساختمان جدید منطقه ازاد اروند را با ساختمانی در تهران با دانشگاه ازاد تهاتر می کنند و اسم آن را خدمت به مردم آبادان و خرمشهر میگذارند داشتن ساختمان در تهران خدمت به مردم آبادان و خرمشهر است؟!.

وی با انتقاد از موضوع واگذاری ساختمان منطقه ازاد اروند به دانشگاه آزاد گفت: مدیران مناطق ازاد پاسخ دهند مگر الان مشکل مردم آبادان و خرمشهر افزایش ظرفیت دانشگاه هاست آیا ظرفیت خالی دانشگاه‌های موجود را نمیبینید؟! ساختمان‌های بلااستفاده دانشگاه ازاد در خرمشهر و آبادان را بروید ببینید.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: چه کسی به شما اجازه داده است اموال مردم آبادان و خرمشهر را به حراج بگذارید؟!.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از روند مدیریتی در مناطق ازاد گفت: اقایان بنا بود در مدیریت مناطق آزاد بدنبال ظرفیت سازی جهت افزایش درامد باشند نه اینکه با حراج املاک مناطق، مدیریت کنند؟! دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد بیاید به مردم بگوید چه برنامه‌ای برای افزایش درامد مناطق ازاد دارد و برای افزایش اشتغال و تولید در مناطق ازاد نیز قرار است چکار کند؟!.

مختار گفت: مردم آبادان و خرمشهر در بدترین شرایط عمرانی و کمبود بدیهی‌ترین امکانات رفاهی از جمله آسفالت و … قرار دارند، اما آقایان بدنبال واگذاری املاک و دارایی های مردم به دانشگاه ها هستند!.

وی افزود: انتظار جدی داریم رسانه ها، بزرگان و ائمه جمعه نسبت به این وضعیت و اتفاقات ساکت ننشینند و با روند فعلی مقابله کنند.

نماینده مردم آبادان خاطرنشان کرد: ما قطعا از وزیر اقتصاد طرح سوال خواهیم داشت و در صحن علنی مجلس از حق مردم آبادان و خرمشهر قاطعانه دفاع خواهیم کرد و وزیر بایستی پاسخگوی این اقدامات عجیب و غریب باشد.
اگر یار نیستید بار هم نباشید!!
اجازه دست درازی به داشته‌های آبادان را نمی‌دهیم  دست از سر آبادان بردارید.

سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان وکیل مردم هرگز اجازه دست درازی به داشته‌های آبادان و بازی با سلامت آنان را نمی‌دهیم و مدیرعامل منطقه آزاد اروند باید در این مورد به مردم پاسخ دهد!

سید مجتبی محفوظی با اظهار تاسف از این اقدام گفت: پس از اطلاع بلافاصله این موضوع را پیگیری و با خلیلیان استاندار خوزستان، غفاری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، گروسی معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و دیگر نمایندگان صحبت کردم و توقف فوری این روند بی‌قانونی و واگذاری ساختمان غذا و دارو به پردیس دانشگاه تربیت مدرس را خواستار شدم.

نماینده مردم آبادان ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و مطالبه جدی مردم شریف آبادان، انتظار می‌رود با این بی‌عدالتی و بی‌تدبیری، برخورد قانونی با این طمع‌ورزی‌ها صورت پذیرد چرا که از دولت رئیسی جز اجرای عدالت انتظاری نیست.

محفوظی با اشاره به اینکه مردم از این موضوع ناراضی هستند افزود: آقایان چگونه خود را دلسوز مردم آبادان می‌دانند در حالی که این اقدام مستقیماً سلامت شهروندان جنوب غرب خوزستان را هدف گرفته است!

سید لفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر هم با انتقاد از سیاست مناطق ازاد در واگذاری املاک و زمین‌ها گفت: واگذاری املاک منطقه آزاد اروند غیر اصولی و بر خلاف منافع و مصالح مردم است.

وی با انتقاد از  واگذاری ساختمان آزمایشگاه سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به پردیس دانشگاه تربیت مدرس تهران افزود: در حال حاضر ظرفیت زیادی از مراکز دانشگاهی ابادان و خرمشهر بلااستفاده است و معلوم نیست املاک خوب منطقه آزاد اروند به دانشگاه‌ها با چه منطق و توجیهی در حال واگذاری است.

نماینده مردم خرمشهر خاطر نشان کرد: امروز توافق خوبی بین نمایندگان آبادان و خرمشهر برای مقابله با این اقدامات انجام شد و وزیر اقتصاد بایستی در مجلس پاسخگوی این اقدامات باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: منطقه آزاد اروند بجای سیاست واگذاری و بدل و بخشش املاک موجود که سرمایه مردم است، بدنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید در شهر‌های آبادان و خرمشهر باشد و برای عمران و آبادانی این دو شهر چاره اندیشی کند.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=1589

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.