تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445

اطلاعیه ها

امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت مجتبی یوسفی: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس حوزه انتخابیه اهواز اختصاص یافت/بهره‌برداری از ۲۰ مدرسه در نواحی چهارگانه شهرستان اهواز سیدمحمد سادات‌ابراهیمی ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

6

سفر رییس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی به استان شهیدپرور خوزستان

  • کد خبر : 1250
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
سفر رییس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی به استان شهیدپرور خوزستان

سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان/ عدم تشکیل پرونده علیه روحانی/مسئولان هرچه سریعتر دارایی خودشان را اعلام کنند سخنگوی قوه قضاییه گفت: فردا پنج‌شنبه سفر رییس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی به استان شهیدپرور خوزستان را داریم. ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک عید ولادت نبی […]

سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان/ عدم تشکیل پرونده علیه روحانی/مسئولان هرچه سریعتر دارایی خودشان را اعلام کنند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فردا پنج‌شنبه سفر رییس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی به استان شهیدپرور خوزستان را داریم.

ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک عید ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: روز پنجشنبه یعنی فردا سفر ریاست محترم قوه قضائیه به استان شهیدپرور خوزستان را داریم. در این سفر مسئولان عالی قضایی، ریاست قوه قضائیه را همراهی می‌کنند و نمایندگان رئیس قوه قضاییه در شهرستان‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند و با مردم و کارآفرینان از نزدیک ملاقات می‌کنند و مسائل و مشکلات آنها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی افزود: سفر‌های رئیس قوه قضائیه مسأله‌محور هستند یعنی مسائل و مشکلات اصلی که در استان‌ها وجود دارد، در جلسه نهایی مطرح می‌شود و در خصوص آنها اتخاذ تصمیم می‌شود.

خداییان در خصوص شکایت از حسن روحانی نیز بیان کرد: دستگاه قضا در رسیدگی به شکایات تبعیض قائل نمی‌شود بنابراین همه گزارش‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. در خصوص رئیس‌جمهور محترم سابق اگر گزارشی تهیه شود، با توجه به اینکه ایشان روحانی هستند، پرونده باید به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شود. طبق بررسی‌های ما در این خصوص پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص گرانی لوازم خانگی و تجمع مردم مقابل ساختمان قوه قضائیه، گفت: در رابطه با گران‌فروشی و پیشگیری از آن در درجه اول باید از اقدامات غیرقضایی استفاده کنیم؛ یعنی نهادهای نظارتی در دولت باید از گرانی جلوگیری کنند. گرانفروشی یک تخلف صنفی است و رسیدگی به آن از وظایف سازمان تعزیرات حکومتی است. ریاست قوه قضاییه دستور صادر کردند که دادستان‌های محترم به سازمان تعزیرات در این خصوص کمک کنند. اخیراً پرونده‌ای که در صلاحیت دستگاه قضایی باشد در این خصوص تشکیل نشده است.

خداییان در مورد اقدامات قوه قضاییه برای برخورد با سارقان، اظهار کرد: مبارزه با سرقت نیاز به پیشگیری وضعی دارد و حضور ماموران در سطح جامعه و روشنایی مناطق و همچنین برخورد دستگاه قضایی در مرحله آخر است. ما در قوه قضائیه با مرتکبان سرقت برخورد قاطع می‌کنیم، زیرا یکی از جرائم که به امنیت جامعه لطمه می‌زند، سرقت است و تقاضایی که از نیروهای انتظامی داریم این است که حتما با حضور به موقع از وقوع جرم جلوگیری شود و بحث پیشگیری نیاز به آموزش مردم دارد. در خصوص افزایش سرقت‌ها باید عرض کنم که در ایام کرونایی برخی از زندانیان به مرخصی رفتند و این امر در افزایش سرقت بی‌تأثیر نبود و به کمک نیروی انتظامی و همکاری جدی همکاران می‌توانیم شاهد کاهش این جرائم باشیم.

وی در خصوص فرار مالیاتی وکلا و کارشناسان و سامانه ثبت قرارداد الکترونیک برای وکلا نیز گفت: بر اساس بند ج تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹، وکلا، مشاوران حقوقی و کارشناسان مکلف هستند که قراردادهایشان را در سامانه قرارداد ثبت کنند. بعد از تصویب این قانون قوه قضائیه سامانه‌ای را راه اندازی کرد تا وکلا بتوانند قراردادهای خود را به ثبت برسانند و در تاریخ ۱۴/۸/۹۹ نیز معاون حقوق قوه قضاییه بخشنامه‌ای را صادر کرد که همه وکلا ملزم هستند که از طریق آن سامانه اقدام کنند، البته آن سامانه از ۱/۹/۹۹ الزامی شد و از آن تاریخ باید محاسبه شود که اشخاص قراردهایشان را ثبت کرده‌اند یا خیر.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: نکته بعدی اینکه اگر وکلا قصد وکالت در دستگاه قضایی را داشته باشند باید از طریق این سامانه اقدام کرده باشند. ما در صورتی که سازمان امور مالیاتی در خصوص فرار مالیاتی چه در خصوص وکلا، کارشناسان و چه در خصوص سایرین به ما گزارش دهد، برخورد لازم را به عمل خواهیم آورد اما در خصوص وکلا و کارشناسان پرونده مستقلی تشکیل نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا لیست اموال مسئولان اعلام شده است یا خیر؛ اظهار کرد: این قانون لازم‌الاجرا است و همان طور که مسئولان باید در ابتدای کار لیست اموال خود را اعلام کنند، باید در پایان کار هم لیست اموال را ارائه دهند، در ارتباط با مسئولان قبلی هنوز دو نفر لیست اموال خود را ارائه نداده‌اند. البته اعلام شده است که مسئولان فعلی هم باید هرچه سریع‌تر دارایی‌های خودشان را اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=1250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.