تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445

اطلاعیه ها

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت

4

کاروانسرای تاریخی افضل شهرستان شوشتر تنها گزینه مدنظر وزارت میراث فرهنگی از استان خوزستان برای معرفی به یونسکو

  • کد خبر : 1158
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کاروانسرای تاریخی افضل شهرستان شوشتر تنها گزینه مدنظر وزارت میراث فرهنگی از استان خوزستان برای معرفی به یونسکو

بازدید نماینده یونسکو از کاروانسرای تاریخی افضل شوشتر نماینده یونسکو وکارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از کاروانسرای افضل و بررسی پرونده ثبت جهانی این اثر تاریخی سه‌شنبه در شوشتر حضور یافتند. به گزارش ایرنا ازروابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، در این بازدید چان بینان ارزیاب یونسکو […]

بازدید نماینده یونسکو از کاروانسرای تاریخی افضل شوشتر

نماینده یونسکو وکارشناسان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از کاروانسرای افضل و بررسی پرونده ثبت جهانی این اثر تاریخی سه‌شنبه در شوشتر حضور یافتند.

به گزارش ایرنا ازروابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، در این بازدید چان بینان ارزیاب یونسکو از کشور ترکیه و پورعلی مدیرکل دفتر ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان حضور داشتند.

همچنین در این بازدید از دیگر آثار تاریخی این شهر همچون محوطه آسیاب‌ها و آبشارهای شوشتر، بافت قدیم و برخی خانه‌های تاریخی نیز بازدید شد.

براساس این گزارش کاروانسرای تاریخی افضل شوشتر تنها گزینه مدنظر وزارت میراث فرهنگی از استان خوزستان برای معرفی به یونسکو بوده که مورد بازدید قرار گرفته است.

گزارش تصویری از پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر:

سرای افضل شوشتر از بناهای ارزشمند دوره قاجار است که به منظور بارانداز بعضی محصولات تجاری در دوره قاجار راه اندازی شده و در دوره هایی نیز به عنوان سیلو به کار خود ادامه داده است.

به دلیل اینکه در خوزستان تعداد کاروانسراها محدود است این کاروانسرا با زیبایی‌های چشم نوازش مورد تایید وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته و پرونده آن سال گذشته تهیه و به وزارتخانه متبوع ارسال شد.

پرونده کاروانسرای ایرانی شامل ۵۶ کاروانسرا است که در ۲۴ استان کشور واقع شده‌اند؛ مطالعات این پرونده چندین سال طول کشیده و بررسی نهایی آن در تابستان ۱۴۰۱ در کمیته میراث جهانی یونسکو مطرح می‌شود.

در حاشیه سفر ارزیاب یونسکو از کاروانسراهای کشور برای ثبت در فهرست میراث جهانی از محوطه چغازنبیل به عنوان نخستین اثر ایرانی ثبت جهانی نیز بازدید به عمل آمد که در مورد ویژگی‌های این اثر و کاوش‌ها و اقدامات باستان شناسی تبادل نظر شد.

لینک کوتاه : https://safayedalat.ir/?p=1158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.