تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

12

توهین کننده به علامه حاج شیخ محمدتقی شیخ شوشتری تفکر‌ داعشی دارد

  • کد خبر : 942
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
توهین کننده به علامه حاج شیخ محمدتقی شیخ شوشتری تفکر‌ داعشی دارد

بسم الله الرحمن الرحیم توهین کننده به علامه شیخ شوشتری خود تفکر‌ داعشی دارد؛ متاسفانه اخیرا در فضای مجازی مطلبی توهین‌آمیز به علامه محقق شیخ شوشتری منتشر شده است، گرچه این اهانت آنچنان سخیف بی‌پایه و عامیانه است که هر شخصی با نگاه اول به آن در می‌یابد که ناشر آن شخص کوته‌فکری‌ست که در […]

بسم الله الرحمن الرحیم

توهین کننده به علامه شیخ شوشتری خود تفکر‌ داعشی دارد؛

متاسفانه اخیرا در فضای مجازی مطلبی توهین‌آمیز به علامه محقق شیخ شوشتری منتشر شده است، گرچه این اهانت آنچنان سخیف بی‌پایه و عامیانه است که هر شخصی با نگاه اول به آن در می‌یابد که ناشر آن شخص کوته‌فکری‌ست که در نقطه مقابل دین و اسلام قرار گرفته و کینه‌ها و عقده‌های درونی خود از اسلام و دین را آشکار کرده است.

قطعا همان‌طور که ترور فیزیکی و کشتن افراد اقدامی تروریستی و گناهی نابخشودنی‌ست، ترور شخصیت‌ها نیز اقدامی‌ست ضد اخلاق و انسانیت و گناهی است نابخشودنی و در واقع ناشر این مطلب خود تفکر طالبانی و داعشی دارد که اینگونه اقدام به تخریب شخصیت عالم فاضلی نموده که چهره نورانی او و سیر سلوک عرفانی وی و کراماتش برای عموم مردم شوشتر و کشور همچون شب ماه چهارده می‌درخشد.

این اقدام احساسات عموم مردم را جریحه‌دار کرده لذا اقدامی‌ست برخلاف موازین اسلام و باورهای دینی مردم، چراکه علامه شخصیت بزرگ جهان اسلام و تشیع است؛ و همه مردم از صمیم قلب به او عشق می‌ورزند.

گرچه در طول تاریخ همواره بین حق و باطل و اسلام و کفر ، اختلاف و درگیری بوده و تا دنیا وجود داشته باشد این نبرد وجود داشته و خواهد داشت.

قطعا هرگونه اهانت و توهین و ایجاد شبهه به حق و حقیقت نه تنها چیزی از ارزش آنها کم نخواهد کرد بلکه آنها را روشن‌تر و جلاتر خواهد نمود، چون در اینصورت است که نخبگان و صاحب نظران از روی علم و دانش به دفاع از حق خواهند پرداخت و حقیقت را آشکارتر از آنچه بوده خواهند کرد.

شهرستان شوشتر که به حق دارالمومنین نام گرفته است در طول تاریخ علما بسیار بزرگی را در دل خود پرورش داده که علی‌رغم اینکه شهره جهانی داشته‌اند اما متاسفانه، چندان به مردم معرفی نشده‌اند.

یکی از این علما و چهره‌های درخشان،
علامه محقق حاج شیخ محمدتقی شیخ شوشتری‌ست که مقام بلند فضل و دانشش و سیر و سلوک عرفانی او بر کسی پوشیده نیست و نام پر آوازه او در زمره یکی از دانشمندان بزرگ تاریخ معاصر ثبت شده است،

دفاع از علامه محقق شیخ شوشتری دفاع از علم ودانش و تفکر ناب اسلامی است و هتک حرمت او هتک حرمت شعائر دینی‌ست.
البته این هتک حرمت چیزی از ارزش‌های والایش کم نخواهد کرد.

علی‌رغم گذشت سالها از ارتحال علامه، اما در اکثر خانه‌های شوشتر و حومه تصویر او در منازل وجود دارد، و در بسیاری از مغازه‌ها و اتومبیل‌ها عکس او را به عنوان تبرک قرار می‌دهند.
مقبره او نیز همه روزه مورد زیارت عموم مردم است.

از این عالم فرزانه مکتوباتی بسیار زیادی در موضوعات متعدد به یادگار گذاشته و طی عمر با برکت خود آثار متعددی نگاشتند.
مشهورترین اثر او کتاب قاموس الرجال است که امروز نیز جزء با ارزشمندترین و گرانبهاترین کتب رجالی‌ست که به رشته تحریر درآمده است. علامه این کتاب را در نقد تنقیح‌المقال نوشته و در آن، اشتباهات و ایرادات کتاب علامه مامقانی را برطرف نموده است.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

سیّد محمّد سادات ابراهیمی

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.