تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445

اطلاعیه ها

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت

6

موزه سنگ‌نوشته‌های اسلامی شوشتر در قلعه سلاسل افتتاح شد

  • کد خبر : 1867
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۴۰
موزه سنگ‌نوشته‌های اسلامی شوشتر در قلعه سلاسل افتتاح شد

افتتاح موزه سنگ در شوشتر آئین گشایش موزه سنگ‌نوشته‌های اسلامی شوشتر همزمان با آغاز سال نو با حضور دکتر حجت‌اله دهدشتی فرماندار شوشتر، سید حکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، محمدرضا بهادری مدیر پایگاه سازه‌های آبی، علی‌محمد چهارمحالی رییس میراث فرهنگی و برخی از مسئولین و همچنین دوستداران میراث‌فرهنگی شوشتر در قلعه سلاسل برگزار شد. مدیرکل […]

افتتاح موزه سنگ در شوشتر

آئین گشایش موزه سنگ‌نوشته‌های اسلامی شوشتر همزمان با آغاز سال نو با حضور دکتر حجت‌اله دهدشتی فرماندار شوشتر، سید حکمت‌اله موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، محمدرضا بهادری مدیر پایگاه سازه‌های آبی، علی‌محمد چهارمحالی رییس میراث فرهنگی و برخی از مسئولین و همچنین دوستداران میراث‌فرهنگی شوشتر در قلعه سلاسل برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این آئین با اشاره به نقش اساسی موزه‌ها در توسعه پایدار گردشگری اظهار داشت: شوشتر با پیشینه تاریخی و داشته‌های فرهنگی غنی خود، این ظرفیت را دارا است که ده‌ها موزه در آن ایجاد شود.

سیدحکمت‌اله موسوی گفت: شهرستان شوشتر به عنوان موزه‌ای روباز با معماری جذاب و خاص خود، قطعاً برای مردم و گردشگران نوروزی جذابیت خواهد داشت.

وی در توضیح موزه سنگ شوشتر عنوان کرد: سنگ‌هایی از اوایل دوره اسلامی تا معاصر با خطوط نسخ، کوفی، ثلث و نستعلیق در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان این‌که موزه سنگ، یکی از موزه‌های تخصصی شهرستان شوشتر محسوب می‌شود افزود: اشیاء و سنگ‌هایی با کاربردهای مختلف از جمله سنگ‌نوشته‌های مزار، کتیبه‌های سردر، سنگ مزار بزرگان، اشیای زندگی گذشته سنگی مردم و نیز کتیبه‌هایی که از اوایل دوره اسلامی تاکنون در آرشیو میراث‌فرهنگی شوشتر نگهداری می‌شدند در این موزه ارائه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یک موزه دیگر نیز در ساختمان قدیمی و ثبت‌ملی شهرداری شوشتر درحال راه‌اندازی است و مراحل مرمت و تکمیل معماری آن نیز با همکاری شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان درحال پیگیری است.

در کهن‌‌شهر شوشتر علاوه بر سازه‌های آبی ثبت‌جهانی، حدود ۳۵۰ اثر و چندین سند تاریخی از این شهر در فهرست  آثار ملی قرار گرفته است. علاوه بر این آثار، هزاران اثر دیگر نیز در این کهن‌شهر شناسایی شده‌اند که ظرفیت ثبت‌ملی شدن را دارا هستند.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=1867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.