تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445

اطلاعیه ها

امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت مجتبی یوسفی: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس حوزه انتخابیه اهواز اختصاص یافت/بهره‌برداری از ۲۰ مدرسه در نواحی چهارگانه شهرستان اهواز سیدمحمد سادات‌ابراهیمی ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

2

از شعار تا عمل حکایت این است

  • کد خبر : 1283
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
از شعار تا عمل حکایت این است

دومین سفر سرزده رئیس جمهوری به خوزستان/ از شعار تا عمل حکایت این است به گزارش خبرگزاری ایرنا، کمتر از یک ماه از زمین لرزه ۵.۷ ریشتری منطقه محروم اندیکا در استان خوزستان میگذرد؛ جایی که روستاییان و عشایر خانه‌های خود را با سنگ و خشکه چینی بنا نهاده اند. از همان روز اول که […]

دومین سفر سرزده رئیس جمهوری به خوزستان/ از شعار تا عمل حکایت این است

به گزارش خبرگزاری ایرنا، کمتر از یک ماه از زمین لرزه ۵.۷ ریشتری منطقه محروم اندیکا در استان خوزستان میگذرد؛ جایی که روستاییان و عشایر خانه‌های خود را با سنگ و خشکه چینی بنا نهاده اند.

از همان روز اول که زمین لرزه در این منطقه رخ داد تمامی مسوولان نظام ضمن ارسال پیام و ابراز همدردی با مردم زلزله زده اندیکا برای بازسازی این منطقه اعلام آمادگی کردند، سپاه ، بسیج، هلال احمر، بنیاد مسکن و … بر اساس وظایف ذاتی خود وارد عمل شدند و کار امداد رسانی را آغاز کردند هر چند به خاطر زمان وقوع زلزله( ۶ صبح) کسی در این زمین لرزه کشته نشد ولی گویی خدا خواست تا این منطقه و محرومیت آن به همگان نمایان شود.

مسوولان مختلفی از جمله معاون اقتصادی رییس جمهوری به منطقه سفر کردند و از نزدیک با وضعیت زلزله زدگان آشنا شدند و عمق محرومیت و فلاکت منطقه را نیز متوجه شدند. جلسات متعددی شکل گرفت و تصمیماتی را نیز اتخاذ کردند تا عشایر و روستاییان در سریعترین زمان ممکن به زندگی خود بازگردند.هر چند هیات دولت نیز تصمیماتی را برای رفع مشکل ساکنان این منطقه اتخاذ کرد ولی به دلیل عمق محرومیت منطقه ورود سریع دولت و مسوولان نظام به این مهم بسیار حیاتی و ضروری به نظر می رسید.

آیت الله رییسی رییس جمهوری کشورمان که ۲ ماه پیش اولین سفر استانی خود را به خوزستان کلید زد با درک بالایی از وضعیت استان خوزستان قصد داشت تا نگاه مسوولان نظام را متوجه این استان استراتژیک و مهم نماید که توسعه کشور باید از  استان خوزستان آغاز شود زیرا این استان با وجود داشتن ثروتهای بزرگی چون نفت، پتروشیمی، گاز و… از محرومیت مضاعفی رنج می برد.

وی در نشست‌های متعدد خود بیان کرد که وضعیت فعلی خوزستان زیبنده مردم و نظام نیست و همه مسوولان باید برای توسعه استان آستین بالا بزنند و در عمل این مهم را اثبات کنند و از شعار دادن بپرهیزند.

تنها سه روز بعد از سفر رییس جمهوری به خوزستان استاندار خوزستان به عنوان اولین استاندار دولت سیزدهم انتخاب شد تا توسعه استان در عمل آغاز شود.

انتخاب استانداری که قبلا وزیر جهاد کشاورزی بوده و شناخت بالایی از استان دارد نشان داد که عزم رییس دولت سیزدهم برای متحول کردن استان خوزستان جدی است و هیچ تعارفی در این زمینه وجود ندارد.

در همان هفته اول رییس جمهوری هشت مصوبه مهم برای  توسعه زیر ساختهای استان خوزستان در دولت تصویب کرد و اجرای طرح فاضلاب اهواز و مناطق بحرانی استان از حیث فاضلاب  با دستور وی و با قید فوریت آغاز و اکنون چندین کارگاه تجهیز و در این زمینه آغاز به کار کرده اند که نشان از عمل به وعده هاست.

رییس جمهوری که نگاه ویژه خود را در همان روزهای اول به خوزستان و سفر به این استان اعلام کرد امروز در سفری غیر منتظره و از پیش اعلام نشده به خوزستان آمده به طوریکه همه رسانه های کشور و استان را غافلگیر کرد تا اعلام کند در عمل به شعارهای خود در مورد خوزستان مصمم و استوار است.

رییس جمهوری بی پیرایه و به دور از هیاهو خود را به اندیکا رسانده تا از نزدیک وضعیت روستاییان و عشایر زلزله زده منطقه محروم اندیکا را مشاهده و بررسی نماید و برای حل مشکلاتشان چاره اندیشی نماید. این روحیه باعث می شود که خواب از چشمان تمامی مسوولانی که قصد دارند در دولت فعلی کار کنند ربوده شود.

آیت‌الله رییسی مدلی از مدیریت را ارائه کرده که تا کنون بی نظیر بوده است.

بسیاری از دولتمردان تا کنون برای رفع مشکلات مردم شعار داده اند اما وی بجای شعار سعی می کند عملگرا باشد و با رفتن به درون مردم درد آنها را حس کند و برای درمان آن چاره اندیشی کند.

رهبر معظم انقلاب همواره به دولتمردان توصیه می نمایند که دولتهایشان را از جنس مردمی انتخاب کنند و به درون مردم آمده تا دردهای آنان را بیابند و برای درمان آن عمل نمایند ولی تا کنون کمتر دیده شده که رییس جمهوری به این تاکیدات رهبری جامه عمل بپوشاند.

دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رییسی از همان روز اول منتظر تشریفات نماند و سفرهای استانی بدون هزینه های معمول خود را آغاز کرد و با اولویت مناطق محروم انجام گرفت تا عدالت در این زمینه رعایت شده و امید به زندگی مردم بازگردد و نیز شکاف ایجاد شده بین مردم و حاکمیت روز به روز کم و کمتر شود.

ورود سرزده رییس جمهوری به خوزستان و منطقه زلزله زده محروم اندیکا باعث شور و شعف مردم منطقه و استان شده به گونه ای که نقل محافل شده که رییس جمهوری از جنس مردم امروز  در تلاش برای  امید آفرینی مردم است.

مردم ایران اسلامی شعار با عمل را خوب می فهمند و اگر عمل مسوولان را ببینند قطعا با محرومیتها و مشکلات کنار می آیند زیرا کشور و نظامشان را دوست دارند و اگر عدالت را ببینند هیچگاه از مشکلات دم نخواهند زد.

مسوولان همانگونه که امروز رییس دولت عمل می کند اگر خود را با سیاستهای وی سازگار کنند توسعه و آبادانی کشور دور از انتظار نیست زیرا این کشور دارای پتانسیلهای بالایی است که اگر همت مردم ومسوولان در کنار هم قرار گیرد تمامی مشکلات رفع و کشور در مسیر رشد قرار خواهد گرفت.

خوزستان در همین سه ماه آغاز به کار دولت به کارگاهی تبدیل شده تا هرچه سریعتر نواقص گذشته جبران شودو زیر ساختهای آن متناسب با شان نظام و مردم استان ترمیم شود و خوزستان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

حضور دوباره شخص رییس جمهوری در مدت ۲ ماه در خوزستان باعث زنده شدن امید مردم خوزستانی شده که هشت سال دفاع مقدس مورد تهاجم رژیم بعثی عراق قرار گرفتند و همه چیز خود را در راه دفاع از انقلاب و نظامی اسلامی از دست دادند.

امروز خوزستان و به ویژه عشایر منطقه محروم اندیکا میزبان رییس جمهوری بی پیرایه ایران اسلامی است و مردم بسیار امیدوارند که با عزم دولت برای رفع نواقصشان هر چه زودتر در ریل توسعه قرار گیرند و بازهم برای اعتلای ایران اسلامی موثر قرار گیرند.

استان خوزستان با حدود پنج میلیون نفر جمعیت و ۲۸ شهرستان به دلیل خرابیهای ناشی از جنگ و عدم توجه صحیح در زمان بازسازی هنوز از محرومیتهای مضاعف در زیر ساختها رنج می برد به طوریکه با هر بحران کوچک بسیار شکننده و آسیب پذیر می شود و مردم آن در هر بحران با چالشهای جدی مواجه می‌شوند.

خوزستان قطب صنعت، کشاورزی و انرژی کشور است که در صورت ترمیم و بازسازی زیرساختهای آن قطعا از همه مناطق کشور توسعه یافته تر خواهد شد ومردم این استان با پیروزی آیت الله رییسی در انتخابات به شکوفا شدن استانشان بسیار امیدوار و چشم دوخته اند.

زمین لرزه ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهر ماه سال جاری باعث تخریب بیش از ۹۵۰ واحد مسکونی و خسارات یک هزار و ۸۵۰ واحدی در منطقه چلو شهرستان اندیکا در استان خوزستان شد.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=1283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.