تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445

اطلاعیه ها

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت

4

ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی کلید خورد

  • کد خبر : 1088
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی کلید خورد

وزیر راه و شهرسازی: ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی کلید خورد وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال، گفت: اکنون با توجه به اقدامات انجام شده و تفاهمنامه‌های امضا شده، عملا ساخت دو میلیون واحد مسکونی کلید خورده است. رستم قاسمی روز چهارشنبه در […]

وزیر راه و شهرسازی: ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی کلید خورد

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال، گفت: اکنون با توجه به اقدامات انجام شده و تفاهمنامه‌های امضا شده، عملا ساخت دو میلیون واحد مسکونی کلید خورده است.

رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن اظهار کرد: براساس برنامه رییس جمهوری مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن در چهارسال و اجرای قانون جهش تولید مسکن که حدود ۲ هفته قبل به دولت ابلاغ شده، اقدامات انجام و تصمیماتی گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای رسیدن به عدد چهار میلیون در ۴ سال، اینگونه نیست که سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. برای حل مسئله زمان بندی مجبوریم تعداد زیادتری مسکن را شروع کنیم و برای آغاز کار، ۲ میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار  داده‌ایم و تفاهمنامه تعدادی از آنها در حضور رییس جمهوری با بنیاد مسکن، صندوق تعاون، وزارت راه و تعاون و بسیج امضا شده و عملا کلید ساخت دو میلیون واحد مسکونی زده شد.

وی با اشاره به نیازهای اجرایی و عملیاتی ساخت این تعداد مسکن، خاطرنشان کرد: باید مساله زمین را حل می کردیم که در قالب ایجاد بانک زمین پیشرفت خوبی داشتیم. بخش زیادی از این زمین ها از املاک دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع هم در حال پیشرفت است.

قاسمی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود و حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی کم داریم. جبران این کمبود با توجه به افزایش سن ازدواج و شرایط زندگی مردم، نیاز کشور است.

وی افزود: با توجه به گزارش دقیقی که امروز در شورای عالی مسکن قرائت شد، سهم مسکن در هزینه سبد خانوار در روستاها ۱۸ درصد، در شهرها حدود ۳۲ درصد و در کلان شهرها حدود ۴۵ درصد است. این نشان می دهد که ما باید این نیاز را مرتفع کنیم.

وزیر مسکن و شهرسازی در پیش‌بینی خود از تاثیر ساخت مسکن در کاهش قیمت مسکن عنوان کرد: این موضوع به رابطه عرضه و تقاضا بر می‌گردد. وقتی عرضه زیاد باشد، تقاضا کاهش می یابد و قیمت ها از این رابطه تاثیر می‌پذیرند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت مسکن، از سرمایه گذاران در این بخش نیز حمایت می کنیم.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=1088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.