تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

9

تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد

  • کد خبر : 490
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد

خضریان: تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دوران ۸ ساله مدیریت «بیژن زنگنه» در مجلس کلید خورد. علی خضریان از ارائه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در دوران هشت […]

خضریان:

تحقیق و تفحص از عملکرد ۸ ساله زنگنه در وزارت نفت کلید خورد

نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از وزارت نفت در دوران ۸ ساله مدیریت «بیژن زنگنه» در مجلس کلید خورد.

علی خضریان از ارائه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت در دوران هشت ساله مدیریت بیژن زنگنه در مجلس خبر داد.
وی در این باره گفت: صنعت هیدروکربوری در جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این عرصه با در اختیار داشتن جایگاه نخست تجمیعی منابع نفت و گاز و همچنین ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌ انسانی متخصص در بخش‌های مختلف این صنعت بسیار ویژه است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ناکارآمدی‌ها و اهمال‌های مدیریتی تاسف برانگیز در وزارت نفت که منجر به خسارات جبران ناپذیر فراوان به اقتصاد کشور گردیده، طرح تحقیق و تفحص از این مجموعه تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در این طرح تحقیق و تفحص به دنبال این هستیم تا پاسخی برای ۱۵ سوال و ابهام در مدیریت زنگنه در وزارت نفت پیدا کنیم.

محورهای این تحقیق و تفحص به شرح زیر است:
۱- علت اهمال، قصور و ترک فعل در توسعه برخی میادین مشترک با عدم‌النفع و خسارت فراوان چند ده میلیارد دلاری (چند صد هزار میلیارد تومانی) چیست؟
۲- دلایل عدم توفیق در دیپلماسی انرژی و عدم پیگیری و عقد قراردادهای نفتی و گازی در عرصه بین‌الملل و منطقه با توجه به خسارات فراوان مالی و پولی برای کشور چه بوده است؟
۳- علت شتابزدگی در واگذاری بلاوجه بسته‌های نفتی EPD و EPC و عدم رعایت اولویت توسعه میادین مشترک نفتی و گازی و لحاظ صلاح و صرفه کشور با توجه به تکلیف قوانین بالا دستی چیست؟
۴- اجرای طرح‌های پتروشیمی فاقد زنجیره لازم و تخصیص خوراک به طرح‌های غیراولویت‌دار در مناطق فاقد سند توسعه و آمایش سرزمین با چه توجیهی انجام می‌پذیرد؟
۵- علت حذف سهمیه‌بندی سوخت و حذف کارت سوخت و وارد آوردن خسارات فراوان مالی و پولی به نظام اقتصادی کشور چه بوده است؟
۶- علت پافشاری بر شیوه نامه دستوری O&M و عدم التزام به شرایط آن و فلج‌سازی تولید بر چه مبنایی صورت می‌گیرد؟
۷- دستاوردهای طرح‌های پژوهشی با هزینه‌های گزاف چه بوده و تشکیل شتابزده پارک‌های نوآوری و شکوفایی و تعجیل در واگذاری‌ها به روش BOO با چه هدفی دنبال می‌شود؟
۸- دلایل اهمال و عدم اهتمام در صدور خدمات فنی و مهندسی در عرصه بین‌الملل و منطقه چیست؟
۹- علت تغییرات ساختاری در سازمان وزارت نفت بدون مطالعه و پشتوانه علمی چه توجیهی دارد؟
۱۰- بکارگیری و استخدام نیرو در وزارتخانه بر چه مبنایی صورت گرفته است؟
۱۱- علت حذف شتابزده و غیر کارشناسی و بدون مطالعه چندین هزار سمت در وزارت نفت با توجه به آینده روشن صنعت نفت و گاز در تولید صیانتی حداکثری و نیاز مبرم به وجود نیروهای متخصص و تکنسین چه بوده است؟
۱۲- علی‌رغم گذشت ۸ سال از وزارت جناب زنگنه و در راستای کاهش خام فروشی چرا هیچ‌گونه ظرفیت پالایشی جدید احداث نشده است؟
۱۳- با توجه به سپری شدن روزهای پایانی عمر دولت تدبیر و امید علت انعقاد شتابزده قراردادهای نفتی و گازی چیست؟
۱۴- با توجه به فرسوده بودن تاسیسات نفتی و گازی علت متوقف شدن پروژه‌های مربوطه در مناطق نفت‌خیز جنوب و فلات قاره چه بوده است؟
۱۵- نحوه و چگونگی عملکرد در صندوق بازنشستگی صنعت نفت کشور شفاف شود.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.