تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445

اطلاعیه ها

دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالعلی توجّهی را به سِمت تولیت مدرسه و مسجد شهید مطهری منصوب کردند. منتخب مردم شوشتر و گتوند در ایرنا مطرح کرد؛ اشتغال راهکار پیشگیری مهاجرت از خوزستان/ وضعیت دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیازمند ساماندهی امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است

9

اولین سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی دستوا در خوزستان، با حکم معاون میراث‌فرهنگی کشور منصوب شد

  • کد خبر : 528
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
اولین سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی دستوا در خوزستان، با حکم معاون میراث‌فرهنگی کشور منصوب شد

تعیین سرپرست برای پایگاه ملی میراث‌فرهنگی دستوا اولین سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی دستوا در خوزستان، با حکم معاون میراث‌فرهنگی کشور منصوب شد. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، بر این اساس، محمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر با حفظ سمت به عنوان سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی دستوا منصوب شد. محمدحسن طالبیان […]

تعیین سرپرست برای پایگاه ملی میراث‌فرهنگی دستوا

اولین سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی دستوا در خوزستان، با حکم معاون میراث‌فرهنگی کشور منصوب شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، بر این اساس، محمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر با حفظ سمت به عنوان سرپرست پایگاه ملی میراث‌فرهنگی دستوا منصوب شد.

محمدحسن طالبیان در این حکم آورده است: با عنایت به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین‌وسیله به عنوان سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی محوطه تاریخی دستوا منصوب می‎شوید.
باتوجه به حساسیت این جایگاه و ظرفیت‎های موجود، لازم است با برنامه‎ریزی منسجم ضمن هماهنگی با دفتر امور پایگاه‎های میراث ملی و جهانی و تعامل با مدیریت استانی و ستادی نسبت به انجام امور محوله اقدام کنید.

محمدرضا بهادری درخصوص این پایگاه عنوان کرد: پایگاه میراث‌فرهنگی دستوا از سال ۹۷ به صورت غیررسمی آغاز به کار کرد و به دلیل این‌که مدیری برای آن تعیین نشده بود، فعالیت‌های پایگاه توسط مدیر پایگاه سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر اداره می‌شد تا این‌که در تاریخ هشتم تیرماه ۱۴۰۰ به صورت مستقل و برای نخستین بار برای اداره فعالیت‌های آن، حکم مدیریت صادر شد.

او درباره برنامه‌های پیش‌روی این پایگاه عنوان کرد: در صدد هستیم تا به عنوان اولین اقدام، یک برنامه‌ریزی برای استقرار تمام‌وقت نیروهای یگان حفاظت در محوطه این شهر تاریخی انجام دهیم.

سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی دستوا افزود: «تعیین عرصه و حریم دستوا و تلاش به منظور تصویب آن و همچنین ساماندهی عرصه این محوطه تاریخی از دیگر برنامه‌هایی است که در شروع به کار رسمی پایگاه اجرا خواهند شد.

محمدرضا بهادری متولد سال ۱۳۶۳ در شهرستان شوشتر و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته طراحی و برنامه‎ریزی شهری و منطقه است. از سوابق او می‎توان به کارمند اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر، کارشناس معماری پایگاه میراث‌جهانی سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر، معاون معماری و شهرسازی اداره راه و شهرسازی شوشتر، عضو تیم مستندنگاری و تهیه پرونده ثبت‌جهانی سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر، طراح پروژه نورپردازی مجموعه آسیاب‎ها و آبشارهای شوشتر و مدیر پایگاه میراث‌جهانی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر اشاره کرد. این مدیر همچنین کتابی تحت عنوان “نقوش زنده جان” با موضوع بررسی تزئینات آجری بناهای بافت تاریخی شوشتر را تألیف کرده است.

درخور ذکر است، “دستوا” شهری تاریخی و پایتخت حکومت الیمائی‌ها است که در سه کیلومتری جنوب‌شرق شوشتر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۴۷ با شمارهٔ ثبت ۴۲۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی پایگاه ملی میراث‌فرهنگی دستوا به تصویب رسید و برای اولین بار است که مدیری برای این پایگاه معرفی می‌شود.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=528

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.