تاریخ : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳ 18 رمضان 1445

اطلاعیه ها

امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم مجتبی یوسفی: لزوم توجه به همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و رتبه بندی معلمان/ضرورت رسیدگی به انجام پروژه های عمرانی در بودجه…. نماینده اهواز خبرداد: اختصاص ۳٠ دستگاه اتوبوس به شهرداری اهواز مقام معظم رهبری: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند. شفافیت مالی نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است که براساس آن باید مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها چگونه است باپیگیری مجتبی یوسفی: جذب اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه مسکن ۲۰۰۰ واحدی نفت مجتبی یوسفی: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس حوزه انتخابیه اهواز اختصاص یافت/بهره‌برداری از ۲۰ مدرسه در نواحی چهارگانه شهرستان اهواز سیدمحمد سادات‌ابراهیمی ثبت‌نام خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

5

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد: ما در انتصابات دخالت نکرده و نمی‌کنیم

  • کد خبر : 1508
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۵۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد: ما در انتصابات دخالت نکرده و نمی‌کنیم

امام جمعه اهواز: دانشجویان باید مطالبه‌گر و آرمان خواه باشند نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: انتظاری که از دانشجویان داریم این است که مطالبه‌گر و آرمان‌ خواه باشند چون این ۲ مقوله در منظومه آرمان‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه دانشجو باشد. به گزارش خبرگزاری ایرنا-اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد […]

امام جمعه اهواز: دانشجویان باید مطالبه‌گر و آرمان خواه باشند

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: انتظاری که از دانشجویان داریم این است که مطالبه‌گر و آرمان‌ خواه باشند چون این ۲ مقوله در منظومه آرمان‌های انقلاب اسلامی باید مورد توجه دانشجو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا-اهواز،
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در نشستی با دانشجویان که به مناسبت روز دانشجو در سرسرای آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد بیان کرد: جنبش دانشجویی در حوادث گوناگون پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته است به گونه ای که اندکی بعد از پیروزی انقلاب با تسخیرسفارتخانه آمریکا برای همیشه به عمر لانه جاسوسی پایان دادند که بنا بر فرمایش امام راحل خمینی(ره) انقلاب دوم توسط این جنبش اتفاق افتاد.

وی افزود: دانشجویان در تحولات سیاسی، اجتماعی، صیانت از حقوق هسته‌ای ایران و دوران جنگ تحمیلی نقش برجسته‌ای را در کشور ایفا کردند.
حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: پیشرفت علمی کشور در تمام عرصه‌ها کلید قدرت و استحکام درونی انقلاب اسلامی است که توسط دانشگاه‌ها محقق می‌شود.

امام جمعه اهواز توضیح داد: پرداختن به علم در حال و آینده از مطالبات نظام اسلامی از دانشگاهیان است که اصلی ترین میدان رقابت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، پیشرفت کشور و حل مشکلات اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مطالبه گری عمیق و مطابق با دستورات شرع مقدس نتیجه بخش خواهد بود گفت: هر چقدر مطالبه عمیق‌تر مطرح شود بهتر و جدی‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد چون اگر سطحی شکل بگیرد دانشجو بهانه گیر تلقی می‌شود.

حجت الاسلام موسوی‌فرد در خصوص بیان مطالبات مردم و ایجاد تحول در نمازجمعه بیان کرد: موضوعاتی مانند عدالتخواهی و فساد ستیزی هفته‌هاست که در خطبه‌های نمازجمعه مطرح می‌شود و از دانشجویان تقاضا دارم به کمک ما بشتابند و حلقه مفقوده در خطبه‌های نماز جمعه را بیان کنند تا مطابق مصلحت نظام تذکر داده شود.

در انتصابات دخالت نمی‌کنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه در خصوص شایعه دخالت در انتصابات توضیح داد: شک نکنید ما در انتصابات در استان دخالت نکرده و نمی‌کنیم و مطرح شدن این موضوع شایعه‌ای بیش نیست.

وی گفت: ۴۰ کارگروه در دفتر نمازجمعه اهواز تشکیل شده که بخشی از آنها مربوط به جوانان است و دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را در این کارگروه‌ها مطرح کنند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد ادامه داد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی و تمام دولت‌ها در حد توان برای مردم تلاش کرده‌اند نباید به دلیل مشکل بیکاری تعدادی از جوانان و تنگ شدن سفره‌های آنها، عملکردهای گذشته نادیده گرفته شود.

امام جمعه اهواز در خصوص وضعیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و امیرکبیر نیز گفت:شرکت امیرکبیر با حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر نیرو و درآمد ماهانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ، ۸۰  میلیارد ریال حقوق پرداخت می کند اما شرکت هفت تپه با درآمد ماهانه ۱۸۰ میلیاردریال باید ۳۰۰ میلیارد ریال دستمزد بدهد که دستمزد و درآمد همخوانی ندارند؛ شرکت هفت تپه باید به دولت برگردد چون پروسه خصوصی سازی که اینگونه رها شود شکست می خورد.

وی درباره قضاوت درباره دولت سیزدهم بیان کرد: قضاوت درخصوص عملکرد دولت آقای رییسی خیلی زود است و امید است در سال آینده آثار و برکات را شاهد باشیم.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نبود شایسته سالاری در حوزه ریاست دانشگاه، مدیریت متمرکز در یک شخص و دخالت در همه امور، انتقاد ناپذیری و ایجاد هزینه زیاد برای دانشجویان مطالبه‌گر، از مشکلات موجود این دانشگاه است.

عماد پناهی افزود: نداشتن دیدگاه جامع فرهنگی طبق انتظارات و بیانات رهبر معظم انقلاب،  بی‌توجهی به سند جامع اسلامی شدن دانشگاه‌ها (به عنوان مثال چندین ماه است که جلسه ماهانه شورای فرهنگی تشکیل نشده است) از دیگر مشکلات این دانشگاه است.

وی در حوزه معاونت درمان این دانشگاه، توزیع ناعادلانه امکانات بین بیمارستان‌ها، نبود یکپارچگی در مدیریت معاونت درمان، دخالت‌های نابجا در امور بیمارستان‌ها توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی را به عنوان دیگر مسایل مطرح کرد.

پناهی، از دیگر موارد و کمبودها در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، به ضعف شدید شبکه‌های بهداشت، متخصص نبودن بسیاری از روسای شبکه های بهداشت و توزیع ناعادلانه واکسن در خوزستان، حل نشدن مشکلات خوابگاهی از جمله افسردگی و اعتیاد و کمبود شدید امکانات رفاهی و ورزشی برای بسیاری ازخوابگاه‌ها از جمله خوابگاه شهدای اهواز، و دارا بودن بیشترین واحد اقماری دانشگاه در کشور بدون در نظر گرفتن امکانات و زیرساخت ها اشاره کرد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سهم خواهی و تلاش برای تصدی مسوولیت‌های خطیر که بیش از شیفته خدمت بودن تشنه قدرت بودن را در این دانشگاه در ذهن تداعی می‌کند از جمله دیگر مشکلات است.

دبیرکل انجمن اسلامی پیروان خط امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: سالهاست که بخش عمده مسوولان این دانشگاه با نگاه بالا به پایین امکان گفت‌وگو را برای نخبگان جامعه و از جمله دانشگاهیان فراهم نکرده‌اند.

امین گودرزی ادامه داد: بحران آب، وضعیت زندگی مردم خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است و در دولت‌های گذشته از جمله دولت های نهم تا دوازدهم با اهمیت جدی روبه رو نشد و با مطرح کردن مساله انتقال آب تونل بهشت آباد زمینه بروز بیشتر بحران ایجاد شد.

وی در ادامه افزود: عملکرد چند ماهه استاندار خوزستان نشان داده برنامه و نحوه مدیریت وی تفاوت زیادی با ۲ استاندار قبلی ندارد و به جای اینکه شاهد روحیه نشاط و سرزندگی در بین مدیران استانداری باشیم دیدی قوم گرایانه با چاشنی غلیظ سیاسی سایه افکنده است.

بیکاری، استفاده از مدیران غیربومی با وجود نیروهای نخبه، ایستادگی و برخورد با نقد، تبدیل شدن دانشجو به آماج تهاجم فرهنگی و عملی نشدن وعده‌های مسوولان در میز خدمت نمازجمعه و دلسردی مردم از دیگر مطالبات مطرح شدن توسط برخی دانشجویان منتقد بود.

لینک کوتاه : http://safayedalat.ir/?p=1508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.